ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه مادر ستار بهشتی به دبيرکل سازمان ملل: هيچ فريادرسی نداريم

گوهر عشقی٬ مادر ستار بهشتی،

گوهر عشقی٬ مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که در زندان جان سپرد، با ارسال نامه‌ای به بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل نوشت در ايران فريادرسی ندارد و کسی به شکايت آن‌ها رسيدگی نمی‌کند.

گوهر عشقی: کسی به شکايت ما رسيدگی نمی‌کند.

به‌گزارش سحام‌نيوز، گوهر عشقی در نامه خود ضمن ابراز تأسف از روند رسيدگی به پرونده فرزندش٬ سفر حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران به سازمان ملل را فرصتی دانسته تا فرياد دادخواهی وشکايتش را از اين طريق مطرح کند.

ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی بود که آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) و در حین بازجویی جان خود را از دست داد. زندانیان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.

گوهرعشقی در اين نامه که رونوشت آن برای احمد شهيد، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ايران نيز ارسال شده نوشته است در طول يک سال که از کشته شدن فرزندش می‌گذرد، با مسئولان مختلف و مقامات جمهوری اسلامی ايران مکاتبه کرده و مصاحبه‌های مختلفی با رسانه‌های مختلف جهت احقاق حق خود انجام داده اما حاصل تمامی اين تلاش‌ها ، "پرونده‌سازی غيرواقعی برای متهم اين پرونده و فرار او از چنگال عدالت بوده است."

وی از بان کی مون خواسته است تا در ديدار با روحانی از وی بخواهد وضعيت پرونده فرزندش را پيگيری کند.

گوهر عشقی گفته است که ممکن است حسن روحانی به‌دليل اين‌که اين رويداد در دوران رياست جمهوری وی رخ نداده است از اين مسئوليت سر باز زند اما به‌گفته وی "دفاع از حقوق انسانی افراد و رسيدگی به دادخواهی يک خانواده داغدار خصوصا يک مادر ستمديده،در قالب زمان و مکان خاصی نمی‌گنجد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • tamim

    اخیرا تعدادی از زندانی های سیاسی نامه ای به مردم خارج از ایران نوشتند و از آنها یاری خواستند. این هم از مادر ستار. ترجمه ی این نامه ها این است که مردم ایران به درد نمی خورند. آنها می گویند همه با هم هستیم ولی پشت گرفتاران را خالی می کنند. فقط در مورد دو تیم فوتبال مزخرف خود غیرت و همیت نشان می دهند. مرگ و زندگی هموطنانشان ارزشی برایشان ندارد. نفرین بر این اخلاق ایرانی ها