ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش فيس‌بوکی محمدجواد ظريف از مذاکرات هسته‌ای و گفت‌وگو با جان کری

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در صفحه فيس‌بوک خود گزارش کوتاهی از مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ و گفت‌وگو با جان کری، وزير امور خارجه آمريکا، منتشر کرد.

ظريف ضمن بيان اين‌که "مذاکرات ۱+۵ شروع بسيار خوبی بود" نوشته است: "بايد با صبر و حوصله مسير دشوار و پر فراز و نشيب بحث‌ها را تا رسيدن به نتيجه دنبال کنيم."

وزير امور خارجه ايران وعده داد که يک روز همه صحبت‌های خود در اين جلسه را به مردم گزارش خواهد داد تا به‌گفته وی "همه ببينند که برای داشتن يک مذاکره خوب هيچ نيازی به عدول از مواضع نيست."

ظريف نوشته است: "[در اين نشست] من صحبتم را با تأکيد صريح و بی‌تعارف بر غيرقانونی بودن ارجاع پرونده هسته‌ای ايران به شورای امنيت و تحريم‌های بين‌المللی ناشی از آن و نامشروع و بی‌فايده بودن تحريم‌های يک‌جانبه شروع کردم."

وی همچنين نوشت در جلسه گفته است که برای نشان دادن نرمش، بيشتر در مورد آينده و راه حل صحبت خواهد کرد بدون آن‌که از اين مواضع دست بکشد.

وزير امور خارجه ايران افزوده است: "بعد هم توضيح دادم که چرا از منظر استراتژيک، هدف ايران هم اثبات صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌ای‌اش است و چرا آن‌ها هم بايد برای تضمين اين هدف برنامه صلح‌آميز غنی‌سازی ايران را تحت نظارت آژانس بپذيرند."

به‌گفته وی "همه وزرا" از صحبت‌های او استقبال و تعهد خود را برای رسيدن به همين هدف بيان کرده‌اند.

وی درباره گفت‌وگوی کوتاهش با جان کری نوشت اين گفت‌وگو "نيم‌ساعته" بود و کری نيز به تعهد باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا برای رسيدن به راه حل بر اساس مذاکره و احترام متقابل تأکيد کرد.

ظريف همچنين افزوده است: "البته صحبت ايشان در جلسه ۱+۵ هم مثبت بود و مصاحبه بعد از جلسه ايشان و ساير وزرا نيز مثبت و با اميد به آينده بود."

وزير امور خارجه ايران در پايان اين بخش از نوشته خود در فيس‌بوک آورده است: "کار تازه شروع شده است. راه درازی در پيش است که ما با پشتکار و تلاش شبانه‌روزی و تمرکز بر راه حل مبتنی بر حقوق و منافع و رفاه مردم و اجتناب از اقدامات بی‌فايده تبليغاتی، آن را در حدممکن کوتاه خواهيم کرد ولی به هر حال بايد صبر و دورانديشی را فراموش نکنيم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.