ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایتالیا؛ اميدی وجود ندارد که مهاجران ناپدید شده پس از سانحه کشتی زنده باشند

در حادثه غرق شدن کشتی مهاجران آفريقايی در سواحل لامپه‌دوسای ايتاليا تاکنون بيش از ۱۳۳ جنازه پیدا شده و ديگر اميدی به يافتن بازماندگانی زنده از پس اين حادثه وجود ندارد.

در پی يافتن بيش از ۱۳۳ جنازه مهاجران آفريقايی از آب‌های جزيره لامپه‌دوسای ايتاليا در طول روز گذشته، نيروهای نجات‌دهنده گفته‌اند ديگر اميدی وجود ندارد که ناپدید شدگان زنده باشند.

گفته می‌شود آمار کشته‌شدگان حادثه غرق شدن کشتی مهاجران آفريقايی تا ۳۰۰ نفر خواهد رسيد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عمليات نجات بازماندگان حادثه لامپه‌دوسا حدود ساعت شش و ۳۰ دقيقه صبح امروز جمعه ۱۲ مهرماه (چهارم اکتبر) از سر گرفته شد.

بامداد روز گذشته يک کشتی ماهيگيری با ۴۵۰ تا ۵۰۰ مهاجر آفريقايی از کشورهای سومالی و اريتره، از ليبی به سوی ايتاليا حرکت کرد و در مدت سفر به مرور در آب نشست. مهاجران مسافر برای نجات خود آتش روشن کردند تا به کشتی‌های ديگر علامت دهند اما بر اثر آتش، کشتی سوخت و در سواحل جزيره لامپه‌دوسا غرق شد.

تا شامگاه روز گذشته بيش از ۱۳۳ جنازه يافت شد و مأموران نجات همچنان به جست‌وجوی خود ادامه می‌دهند. آن‌ها از يافتن جنازه زنان و کودکان شوک‌زده شده‌اند.

در اين حادثه بیش از ۱۵۰ نفر نجات يافته و حدود ۲۰۰ نفر نيز ناپديد شده‌اند. گفته می‌شود آمار کشته‌شدگان تا ۳۰۰ نفر خواهد رسيد.

شامگاه روز گذشته دست‌کم ۴۰ جنازه ديگر يافت شد.

دولت ايتاليا امروز را عزای عمومی اعلام کرده است. در تمام مدارس و پيش از هر مسابقه فوتبال قهرمانی کشور يک دقيق سکوت خواهد شد.

آنجلينو آلفانو، معاون نخست‌وزير ايتاليا اعلام کرد ناخدای کشتی غرق شده که يک تونسی ۳۵ ساله است و در ماه آوريل از ايتاليا بازگردانده شد، دستگير شده است.

معاون نخست‌وزير ايتاليا با بيان اين‌که "اين يک تراژدی اروپاست، نه فقط ايتاليا"، گفت در سال جديد ميلادی ۲۵ هزار مهاجر به ايتاليا رفته‌اند. اين تعداد سه برابر تعداد مهاجرانی است که در سال ۲۰۱۲ به اين کشور مهاجرت کرده‌اند.

در سال جديد ميلادی ۲۵ هزار مهاجر به ايتاليا رفته‌اند.

آنجلينو آلفانو کشورهای ديگر اروپايی را به‌دليل عدم همياری در اين مسئله مورد انتقاد قرار داد.

جيورجيو ناپولیتانو، رئيس‌جمهور ايتاليا نيز خواستار یک سیاست پناهندگی جدید شده است. به‌گفته وی این قوانین باید با اصول انسانیت و همبستگی مطابقت داشته باشند.

به‌گفته شبکه اجتماعی غيردولتی "ميگريوروپ" که متشکل از ۳۳ انجمن از ۱۰ کشور اروپايی و آفريقايی است؛ در ۲۰ سال گذشته ۱۷ هزار مهاجر که قصد ورود به اروپا را داشته‌اند، کشته شده‌اند.

آخرين تراژدی بزرگ در اين زمينه در ماه ژوئن ۲۰۱۱ رخ داد که طی آن ۲۰۰ تا ۲۷۰ مهاجر آفريقايی‌تبار که از ليبی عازم جزيره لامپه‌دوسا بودند کشته شدند.

مدافعان حقوق بشر و حقوق پناهندگان در يک روز اخير به‌شدت سياست مهاجرپذيری کشورهای اروپايی را به‌باد انتقاد گرفته‌اند.

عفو بين‌الملل گفته است کشورهای اروپايی به‌جای آن‌که برای بستن مرزهای خود خرج کنند بايد فکری به‌حال نجات جان مهاجران بکنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.