ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبعيد ٩ تن از فعالان عرب زندانی به شهرهای دوردست ايران

٩ تن از فعالان عرب

٩ تن از فعالان عرب خوزستانی که در زندان به‌سر می‌برند به شهرهای مختلف ايران تبعيد شدند.

عکس تزیینی است

به‌گزارش فعالان حقوق بشر خوزستان اين ٩ نفر از اهالی شهر شوش هستند و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

يک منبع محلی گفته است مقام‌های قضائی خانواده‌های محکومان را مجبور کرده‌اند که خرج انتقال فرزندان خود به زندان‌های تعيين شده را پرداخت کنند.

تبعيد اين زندانيان به شهرهای دور خانواده‌های آنان را که از اقشار محروم شهر شوش هستند تحت فشار قرار می‌دهد و آن‌ها نمی‌توانند به ملاقات بستگان زندانی خود بروند.

فعالان حقوق بشر خوزستان اسامی اين زندانيان و محل تبعيد آن‌ها را از اين قرار اعلام کرده‌اند: حسن ناصری محکوم به ٢٠ سال حبس در تبعيد در زندان سبزوار؛ احمد دبات محکوم به ٢٠ حبس در تبعيد در زندان رشت؛ علی (جعجع) کنانی محکوم به ٢٠ سال حبس در تبعيد در زندان ساری؛ عباس صگوری محکوم به ۱۵ سال حبس در تبعيد در زندان همدان؛ احمد کعبی (زغيبی) محکوم به ۱۵ سال حبس در تبعيد در زندان کرمان؛ جعفر کعبی محکوم به ۱۵ سال حبس در تبعيد در زندان يزد؛ سجاد بيت عبدالله  محکوم به ۱۵ سال حبس در تبعيد در زندان گرگان؛ يوسف خزرجی محکوم به ١٠ سال حبس در تبعيد در زندان شيراز؛ ماهر کعبی (زغيبی) محکوم به ١٠ سال حبس در تبعيد در يکی از شهرهای شمال.

اين زندانيان در دادگاه انقلاب دزفول به اتهام "محاربه با خدا و افساد فی الارض" و "اقدام عليه امنيت ملی" از طريق ارتباط با تشکيلات و سازمان‌های خارج از کشور محاکمه شدند.

آن‌ها همگی در دی‌ماه ١٣٩٠ توسط وزارت اطلاعات دستگير شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.