ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهمن احمدی امویی در مرخصی

مرخصی زندانیان سیاسی

بهمن احمدی امویی، زندانی سیاسی، کارشناس اقتصادی و روزنامه نگار، چهارشنبه ۱۷ مهرماه به مرخصی آمد. این روزنامه نگار که در خرداد ماه سال ۸۸ به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و حقوق زنان، بازداشت شده بود، در تمام این مدت نتوانسته بود در بیرون از زندان همسرش را ملاقات کند.

ژیلا بنی یعقوب روز پنجشنبه نوشت: «بعد از سه سال و اندی من و بهمن هم زمان در خانه هستیم.» او در نوشته خود یادی از زندانیان سیاسی‌ای کرده که سال‌هاست بدون یک روز مرخصی در زندان‌اند:

«عبدالله مؤمنی در حالی که از درد شدید کلیه نمی‌تواند راه برود و برای تسکین دردش در بهداری اوین به او مورفین تزریق می‌کنند، از مرخصی درمانی و اعزام به بیمارستان محروم است. سیامک قادری همچنان بعد از سه سال یک روز هم به مرخصی نیامده. مجید توکلی چهار سال است که مادرش را ندیده، ضیا نبوی و رسول بداقی هم بدون یک روز مرخصی همچنان در زندان هستند. سعید متین‌پور و آرش سقر و علی زاهد سال‌هاست که پایشان را از زندان بیرون نگذاشته‌اند. کیوان صمیمی روزنامه نگار ۶۵ ساله، سه سال و نیم است که به مرخصی نیامده است.
عمر فقیه‌پور بیش از چهارده سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان است، وقتی به زندان رفت دخترش سه ساله بود و حالا هفده ساله است و از چهارده سال پیش تاکنون حتی یک روز هم پدر را در خانه ندیده است ... عثمان مصطفی‌پور ۲۳ سال می‌شود که در زندان ارومیه است.
محمد نظری بیست ساله بود که به زندان افتاد و الان چهل سال دارد و دریغ از یک روز مرخصی. او و رمضان سعیدی و بسیاری از زندانیان سیاسی کرد سال‌هاست که فراموش شده‌اند، همچنان که بسیاری از زندانیان عرب زبان و آذری و اهل سنت...
زندانیان بهایی که قصه پر غصه خود را دارند، فاران حسامی و کامران رحیمیان (زوج زندانی) وقتی فرزندشان دو ساله بود به زندان افتادند و الان آرتین چهارساله‌شان را مادریزرگ پیرش بزرگ می‌کند، آن‌ها نیز بدون مرخصی در زندان‌اند. آقای خانجانی با ۸۴ سال سن در زندان است و در پنج سال و نیم گذشته هرگز به مرخصی نیامده است... مریم منفرد سه دختر دارد و هرچقدر اصرار کرد نتوانست حتی چند ساعت مرخصی بگیرد تا سارایش را که به کلاس اول دبستان می‌رفت، تا مدرسه همراهی کند. شبنم و فرزاد مددزاده و کبری بنازاده نزدیک به پنج سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان هستند. مهوش شهریاری و فریبا کمال آبادی نیز نزدیک شش سال است که در زندان هستند و هرگز از حق مرخصی استفاده نکرده‌اند».

منبع: فیس‌بوک ژیلا بنی یعقوب

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.