ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطالعه شاهکارهای ادبی، راهی برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی

دن کلمن - شاهکارهای ادبی، دستاورد غیرمنتظره‌ای دارد: تبحر در مهارت‌های اجتماعی و احساسی.

طبق پژوهش جدیدی که گزارش مشروح‌ آن طی هفته گذشته در نشریه Science انتشار یافت، مطالعه شاهکارهای ادبی، دستاورد غیرمنتظره‌ای دارد: تبحر در مهارت‌های اجتماعی و احساسی.

این بررسی که توسط امانوئلو ساکانو و دیوید کومر کید (هر دو از دپارتمان روان‌شناسی «آموزشگاه نوین پژوهش‌های اجتماعی» نیویورک) انجام پذیرفته، نشان می‌دهد افرادی که وقت‌شان را صرف مطالعه داستان‌های ادبی (در مقایسه با داستان‌های عامه‌پسند و یا مطالب غیرداستانی) می‌کنند، عملکرد بهتری هم در آزمون‌های سنجش قدرت همذات‌پنداری، درک اجتماعی و هوش هیجانی از خود نشان می‌دهند. در برخی موارد حتی چند دقیقه مطالعه چنین آثاری هم کافی بود تا تأثیرشان را بتوان در نتایج بهتر این آزمون‌ها مشاهده کرد.

نیویورک‌تایمز اخیراً مقاله مبسوطی را در این‌باره کار کرده، که در خلال جملاتش، بد نیست اشاره‌ای به اظهارات آلبرت وندلند، استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه سِتون هال نیوجرسی داشته باشیم؛ که چنین ارتباطی را به نحو بهتری توضیح داده: "مطالعه تجارب حس‌ورزانه و درازدامن انسان‌ها همان نوع داستانی‌ست که شما را در موضع شخصی دیگر – و در چارچوب حیاتی احتمالاً دشوارتر و پیچیده‌تر – جا می‌زند و این، فراتر از آن چیزی‌ست که معمولاً از خواندن داستان‌های عامه‌پسند عایدتان می‌شود. خوب می‌شود فهمید آنها [پژوهش‌گران] هم به همین مسأله رسیده‌اند؛ همین‌که [چنین مطالعاتی] می‌تواند منجر به همذات‌پنداری بهتر و درک بهتر زندگی دیگران می‌شود".

اگر درصدد ارتقای عملکردتان در مدیریت اوضاع بغرنج اجتماعی هستید – و وقت کافی هم در اختیارتان هست – کافی‌ست کتاب خوبی بردارید و از هین الآن دست‌به‌کار شوید.

توضیح تصویر: عکس از بومر جریت / All Canada Photos / Corbis

منبع: Open Culture

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.