ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کالا شدگی آموزش در ایران؛ نگاهی به سمینار جمعیت دفاع ازکودکان کار و خیابان

زمانه، گزارشی از بخش اول این سمینار که شامل سخنرانی‌های محمد مالجو، پژوهشگر اقتصادی و مجید مددی، پژوهشگر فلسفه و همچنین علی صداقتی خیاط، فعال حقوق کودک و جامعه شناس، می‌شود را تهیه کرده است.

سه و نیم میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران، نشان از اختلاف عمیق طبقاتی و همچنین این واقعیت دارد که جامعه ما هر چه بیشتر به سوی پدیده کالا شدگی آموزش پیش می‌رود. کالاشدگی آموزش به این مفهوم که آموزش تبدیل به کالا می‌شود. کالا در معنا دو عامل عرضه به بازار و سودآور بودن را در خود نهفته دارد. بنابراین افراد باید هر چه بیشتر کالایی به نام آموزش را در بازار خریداری کنند. رشد بیکاری، افزایش قیمت‌ها و کافی نبودن دستمزدها فشار را بیشتر بر روی خانواده‌هایی گذاشته که مجبورند، نیروی کار خود را ارزان به بازار عرضه کنند. در چنین شرایطی طبقات کم درآمد جامعه، کمتر این امکان را می‌یابند که کالایی به‌ نام آموزش را از بازار خریداری کنند. به این دلیل است که طبق آمار رسمی در ایران سه ونیم میلیون و طبق آمار غیر رسمی ۷ میلیون کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد. جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان مهرماه امسال سمیناری را در تهران در مورد کالاشدگی آموزش برگزار کرد.
زمانه، گزارشی از بخش اول این سمینار که شامل سخنرانی‌های  محمد مالجو، پژوهشگر اقتصادی و  مجید مددی، پژوهشگر فلسفه و همچنین علی صداقتی خیاط، فعال حقوق کودک و جامعه شناس، می‌شود را برای علاقمندان تهیه کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.