ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای داريوش پيرنياکان از سمت دبيری و سخنگويی خانه موسيقی

داریوش پیرنیاکان، نوازنده تار و سه‌تار، استاد دانشگاه و پژوهشگر موسیقی، از سمت دبیری و سخنگویی خانه موسیقی استعفا داد.

داريوش پيرنياکان، نوازنده تار و سه‌تار، استاد دانشگاه و پژوهشگر موسیقی، از سمت دبيری و سخنگويی خانه موسيقی استعفا داد.

داريوش پيرنياکان در جشن خانه موسیقی گفته بود: نیمی از هنرمندان موسیقی زنان هستند اما اجازه خواندن ندارند.

سايت خانه موسيقی نوشت داريوش پيرنياکان "خستگی" را يکی از دلايل استعفای خود عنوان کرده و گفته است: "چند سالی دبير و سخنگوی اين نهاد بودم اما به دلايلی از جمله برای استراحت کناره‌گيری کردم."

استعفای داريوش پيرنياکان در حالی صورت گرفته است که سخنان چندی پيش وی در جشن خانه موسيقی مخالفت‌هايی را در ميان طرفداران حکومت ايران برانگيخت.

در چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران، پیرنیاکان در حضور علی مرادخانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزادی صدای زن را نخستین خواسته جامعه موسیقی ایران خواند و گفت: "فقها باید پاسخگو باشند که چرا می‌گویند موسیقی حرام است؟"

پیرنیاکان گفت: "از خواسته‌های مهم خانه موسیقی پخش شدن صدای زنان است. نیمی از هنرمندان موسیقی زنان هستند اما اجازه خواندن ندارند. فکر می‌کنم همه اهالی موسیقی درباره این خواسته‌ها یک صدا هستند. اصلاح شیوه ممیزی در حوزه موسیقی، صدور مجوز‌ها، سالن اجرای کنسرت، نمایش سازها در تلویزیون همه و همه خواسته اهالی موسیقی هستند."

ابوالقاسم علی‌دوست، رئيس انجمن فقه و حقوق حوزه علميه قم در واکنش به اظهارات داريوش پيرنياکان، گفت: "از نظر عقلی و عقلايی صحيح نيست، اشخاصی که هيچ تخصصی در مسئله‌ای ندارند در رابطه با آن موضوع اظهارنظر کنند."

علی‌دوست با بيان اين‌که "اين‌ گونه مسائل ناهنجار است و در ساحت دين نيز بسيار رخ می‌دهد" افزود: "قطعا شنيدن صدای زن به‌عنوان خواننده، برای نامحرمان جايز نيست."

روز يکشنبه گذشته هیئت مدیره خانه موسيقی اعلام کرد سخنرانی داریوش پیرنیاکان بيان نظرات شخصی وی بوده و مضمون اين سخنان قبلا به اطلاع هیچ یک از اعضاء هيئت مديره خانه موسيقی نرسيده بود.

به‌گفته هیئت مدیره خانه موسيقی، ديدگاه رسمی اين نهاد طی بیانیه ارائه شده در مراسم جشن اعلام گرديده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شرف

    درود بر استاد پیرنیاکان این است اسلام که بهانه اصلی پیدایش اش *** است .*** آخوندان بی ناموس که بر جان و مال و ناموس این مردم مسلط شده اند و هر مضخرفی را به نام دین به خورد مردم میدهند و ای وای بر ما ............که از ماست که بر ماست

  • sina

    سالهاست افکار طالبانیسم بر ایران حکومت میکند .

  • anonymous

    ابا این توهین بزرگتری به مردان نیست که بگوییم با شنیدن صدای زن مهار اختیار و عقل خودرا از دست میدهند و تحریک؛  انهم از نوع جنسی میشوند!؟  خوب؛ ایا چنین مردی که توانایی مدیریت عقل و احساس خود را ندارد را میتوان در مصدر کاری قرار داد که تصمیمهای مهمی را به نیابت از مردم ایران بگیرد!؟   واقعا خوشا به حال این فقهای عظام که در این شرایط سخت زندگی که مردم کشور با ان روبرو هستند هنوز این اقایان نگران شق شدن ......شان هستند.   اخر چطور ممکن است که همه دنیای اسلام به دور یک الت میگردد و همه تصمیم های مهم را از دیدگاه همان آلت میبینند؟ .