ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار نسبت به وضعيت جسمانی مهدی کروبی

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران از وضعيت جسمانی خطرناک مهدی کروبی خبر داد و گفت میزان ویتامین "دی" بدن کروبی به‌دليل عدم دسترسی وی به نور کافی در سطح بسیار پائینی قرار دارد.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران در بيانيه‌ای اعلام کرد که توسط یک منبع موثق نتیجه آزمايش‌ پزشکی مهدی کروبی، کاندیدای ریاست جمهوری سال ۸۸ و از رهبران مخالفان را که در حصر خانگی به‌سر می‌برد دریافت کرده و اين آزمايش‌ نشان می‌دهد که میزان ویتامین "دی" بدن کروبی در سطح بسیار پائینی قرار دارد.

اين کمپين گفته است اين مشکل جدی به دلیل نگهداری مهدی کروبی در محیطی است که از نور طبیعی به اندازه کافی برخوردار نیست، و ادامه این وضعیت می‌تواند با توجه به وضع نامناسب سلامتی وی، خطرات جدی را برای این منتقد سیاسی ۷۶ ساله در پی داشته باشد.

بنا به بيانيه اين نهاد مدافع حقوق بشر در ايران، در این برگه آزمایش مقدار ویتامین "دی" تنها ۱۳ واحد اندازه گیری شده است.  مقدار کافی میزان ویتامین "دی" ۷۰ - ۳۰ واحد است و بدترین وضع ویتامین "دی" که خطرات جدی برای بدن انسان دارد، زیر ۱۰ واحد است.

پيش از اين فاطمه و تقی کروبی، همسر و فرزند مهدی کروبی نيز گفته بودند که مهدی کروبی در مکانی با امکانات محدود و بدون دسترسی به نور و هوای آزاد نگهداری می‌شود که همين شرايط به وضعيت جسمی وی آسيب جدی وارد کرده است.

مهدی کروبی در شش ماه گذشته سه بار به دو بیمارستان منتقل شده است.

یکی از افراد نزدیک به خانواده کروبی نیز گفته است که وی در خانه‌ای زندگی می‌کند که شیشه‌های آن رنگ شده و عملا از نور طبیعی برخوردار نیست.

وی افزوده است که مهدی کروبی در ساعات هواخوری در محوطه پارکینگ که آن هم از نور طبیعی برخوردار نیست وقت سپری می‌کند.

نزدیک به هزار روز است که مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، سه منتقد حکومتی، در حبس خانگی به‌سر می‌برند.

آن‌ها از ۲۵ بهمن‌ماه سال ۸۹ بدون آن‌که در دادگاهی محاکمه شوند در حبس خانگی هستند.

نزدیک به هزار روز است که مهدی کروبی و میرحسین موسوی در حبس خانگی به‌سر می‌برند.

میرحسین موسوی نيز روز گذشته توسط مأموران امنیتی برای آزمایش کامل پزشکی به یک کلینیک منتقل شد.

هادی قائمی مدیر کمپین بين‌المللی حقوق بشر در ايران در اين‌باره گفت: "ادامه حصر خانگی عملا به معنای اراده مقامات حکومتی ایران برای مرگ تدریجی منتقدان سیاسی است و برای توقف این روند باید مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هر چه سریع‌تر آزاد شوند."

وی افزود: "حصرخانگی نماد فراقانونی عمل کردن دستگاه‌های حکومتی و نقض حقوق شهروندان و آینه‌ای از وضعیت حقوق انسانی منتقدان سیاسی و مدنی است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی ۱۱۰

    از لحاظ انسانیت از اینکه مهدی کروبی وضعیت جسمانی خوبی ندارد متاسفم. ولی تاسفی ندارم که آخوندی این بلا بر سرش آمده. نفرین کردن از اخلاقِ شایسته نیست، ولی شخصأ آرزو میکنم رهبر مستبد نیز زودتر شّر خود را از سر مردم سرزمینم کم کند. ایکاش کسی می نوشت: هشدار نسبت به وضعیت روحی مردم ایران