ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار برای اجرای حکم اعدام دو زندانی سياسی کُرد

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به‌نقل از "يک منبع موثق" خبر داد که در طی روزهای گذشته مقام‌های قضائی و امنيتی استان کُردستان در تلاش هستند تا حکم اعدام تاييدشده زانيار و لقمان مرادی، دو زندانی عقيدتی کُرد هر چه سريع‌تر اجرا شود.

زانیار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ایران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشیدی توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر مریوان بازداشت شدند.

آن‌ها در روز یکم دی‌ماه همان سال، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی “کومله” و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان در شامگاه ۱۴ تیر ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تأیید شد.

اين دو زندانی سياسی هيچگاه اين اتهام را نپذيرفته‌اند و اين اتهام را سناريوی وزارت اطلاعات دانسته و با انتشار رنجنامه‌ای اعلام کردند به سبب شکنجه‌های شديد روحی و جسمی مجبور به اعترافات ساختگی شدند.

زانیار و لقمان مرادی هم‌اکنون در زندان رجايی‌شهر کرج زندانی هستند.

به گفته منبع آگاه، امام جمعه‌ مريوان که شاکی پرونده اين دو زندانی است به همراه مسئولان امنيتی و قضايی استان کُردستان در اين مدت به شدت پيگير اجرای حکم اين زندانيان بوده و اين فشارها سبب نگرانی اطرافيان اين دو زندانی نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام اين زندانيان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    حکومت طالبانی با خونریزی به بقا ادامه میدهد.