ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لو رید، هنرمند پیشرو موسیقی راک درگذشت

لو رید، یکی از هنرمندان پیشرو در عرصه موسیقی راک، یکشنبه، پنج آبان‌ماه ۱۳۹۲ (۲۷ اکتبر) در ۷۱ سالگی در نیویورک درگذشت.

لو رید، خواننده و نوازنده برجسته موسیقی راک در ۷۱ سالگی درگذشت.

لو رید، خواننده و نوازنده برجسته موسیقی راک در ۷۱ سالگی درگذشت.

به گزارش مجله «رولینگ استون»، لو رید، یکی از هنرمندان پیشرو در عرصه موسیقی راک، یکشنبه، پنج آبان‌ماه ۱۳۹۲ (۲۷ اکتبر) در ۷۱ سالگی در نیویورک درگذشت. گاردین هم به نقل از اندی والسکرافت، ناشر آثار او، درگذشت این هنرمند برجسته را تأیید کرده است.

لو رید با گروه راک «ولوت آندرگراوند» به شهرت جهانی رسید. روی جلد یکی از آلبوم‌های او را اندی وارهول طراحی کرده بود و این اثر هم بر گستره شهرتش افزود.

اندی والسکرافت همچنین به نیویورک تایمز گفته است که لو رید در اثر پیامدهای پیوند کبد در لانگ آیلند، در نیویورک درگذشته است. لو رید پس از پیوند کبد در صفحه فیسبوکش نوشته بود: «من نشانگر پیروزی پزشکی، فیزیک و شیمی بر مرگ هستم. احساس می‌کنم از هر وقت دیگری بزرگ‌تر و قوی‌ترم.»

لو رید در یک خانواده یهودی متعصب پرورش پیدا کرده بود. والدین او که متوجه تفاوت‌ فرزندشان با دیگران شده بودند، او را در بیمارستان روانی بستری کردند. لو رید چندین بار با الکتروشوک «درمان» شد. او بعدها درباره این تجربه گفت: «بعد از الکتروشوک احساس می‌کنی مثل سبزی پخته شده‌ای.»

لو رید راک‌اندرول را با موسیقی گیتار تلفیق کرد و با گروه راک «ولوت آندرگراوند» به شهرت جهانی رسید. روی جلد یکی از آلبوم‌های او را اندی وارهول، هنرمند سرشناس پاپ‌آرت طراحی کرده بود و این اثر هم بر گستره شهرتش افزود.

در سال‌های دهه ۱۹۷۰ لو رید آلبومی انتشار داد به نام «ترانسفورمر» (Transformer ) و تک‌آهنگی از این آلبوم به نام «قدم زدن در سوی وحشی» (Walk on the Wild Side ) به یک اثر شاخص بدل شد. منتقدان از این تک‌آهنگ به عنوان بهترین اثر لو رید یاد کرده‌اند. از سال ۲۰۰۹ به این‌سو لو رید ترانه‌هایش را که در فضایی تیره و تار اتفاق می‌افتد، با متال و بلوز تلفیق کرد.

در سال ۲۰۰۱ خبری مبنی بر درگذشت این هنرمند در اثر استفاده از هروئین در رسانه‌ها پخش شد که حقیقت نداشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • موسیقی راک بدون لو رید

    […] گزارش زمانه در این رابطه بخوانید : لو رید، هنرمند پیشرو موسیقی راک درگذشت […]