ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ملاله يوسف‌زی جايزه ساخاروف را دريافت کرد

ملاله يوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی

ملاله يوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی که سال گذشته هدف گلوله طالبان قرار گرفت، روز چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه (۲۰ نوامبر) جایزه حقوق بشری ساخاروف را در پارلمان اروپا دريافت کرد.

ملاله يوسف‌زی در کنار مارتين شولتز، رئيس پارلمان اروپا

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مارتين شولتز، رئيس پارلمان اروپا ضمن اهدای اين جايزه به ملاله يوسف‌زی گفت اين نوجوان ۱۶ ساله "به ميليون‌ها نفر اميد داد."

ملاله يوسف‌زی در سخنانی از کشورهای اروپايی خواست که در زمينه آموزش و پرورش و توسعه به کشورهای آسيايی، از جمله پاکستان کمک کنند.

يوسف‌زی جايزه ساخاروف را تشويقی در مبارزه خود برای حقوق همگان در آموزش و حفاظت از کودکان دانست.

ملاله یوسف‌زی که از حق تحصیل دختران در پاکستان حمایت می‌کرد در اکتبر ۲۰۱۲ مورد حمله طالبان قرار گرفت و به سر او شلیک شد. وی سپس برای معالجه به بریتانیا منتقل گردید و در آن‌جا ساکن شد.

وی به نمادی از مبارزه زنان و دختران در راه احقاق حقوق خود تبدیل شده و از سوی نشریه آمریکایی تایم نیز جزو ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال انتخاب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 23

    […] ملاله یوسف‌زی جایزه ساخاروف را دریافت کرد رادیو زمانه ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳ مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا ضمن اهدای این جایزه به ملاله یوسف‌زی گفت این نوجوان ۱۶ ساله “به میلیون‌ها نفر امید داد.” ملاله یوسف‌زی در سخنانی از کشورهای اروپایی خواست که در زمینه آموزش و پرورش و توسعه به کشورهای آسیایی، از جمله پاکستان کمک کنند. یوسف‌زی جایزه ساخاروف را تشویقی در مبارزه خود برای حقوق همگان در آموزش و حفاظت از کودکان دانست. ملاله یوسف‌زی که از حق تحصیل دختران در پاکستان حمایت می‌کرد در اکتبر ۲۰۱۲ مورد حمله طالبان قرار گرفت و به سر او شلیک شد. وی سپس برای معالجه به بریتانیا منتقل گردید و در آن‌جا ساکن شد. […]