ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حداد عادل: مميزی کتاب لازم است

غلام‌علی حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست جايگاه کتاب در ايران و نقش يونسکو سانسور را امری لازم دانست.

غلام‌علی حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، روز شنبه دوم آذرماه در نشست جايگاه کتاب در ايران و نقش يونسکو سانسور را امری لازم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حداد عادل در اين نشست مميزی (سانسور) را "يک موضوع بسيار مهم" دانست و گفت: "شخصاً معتقدم مميزی لازم است و هر ملتی که اخلاقيات، هويت ملی و مقدساتی داشته باشد، بايد حريم آن الزامات را حفظ کند."

وی افزود: "مميزی ربطی هم به ملت ايران يا انقلاب اسلامی ندارد... در هر کشوری، حريم‌هايی وجود دارد که رعايت می‌شوند."

رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تنها به اين بسنده کرد که "افرادی که می‌خواهند در زمينه مميزی کار کنند، بايد همه جهات را در نظر بگيرند".

به‌گفته وی "اين کار نبايد، به صورت ماشينی و مکانيکی انجام شود".

نويسندگان ايران بارها درخواست حذف سانسور را کرده‌اند اما مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ايران هيچگاه به اين خواسته توجهی نکرده‌اند و سانسور را امری متداول در همه جهان می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهران

    برداشتن ممیزی از انتشار کتاب باعث خواهد شد ناشران مسئول انتشار کتاب شوند. و در پی هر اتهامی به سادگی سروکارشان با قوه قضاییه خواهد بود. دادگاه و حکم قضایی بر اساس قانون مجازات اسلامی، ناشران و صنعت نشر ایران را نابود خواهد کرد. امروز تنها با وزارت ارشاد سروکار دارند. فردا با هر دو سروکار خواهند داشت و بیشتر گرفتار خواهند شد.