ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت هاشم خواستار، رئيس کانون صنفی معلمان مشهد

صبح روز شنبه، دوم آذرماه،

هاشم خواستار

صبح روز شنبه، دوم آذرماه، هاشم خواستار معلم بازنشسته و رئيس کانون صنفی معلمان مشهد، پس از مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد، بازداشت و به زندان وکيل‌آباد اين شهر منتقل شد.

به‌گزارش تارنمای "کمپين صلح فعالان در تبعيد" اين بازداشت در پی صدور احضارنامه دادگاه انقلاب مشهد صورت گرفته است.

بنا به اين گزارش، رئيس اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد بدون ابلاغ حکم و بدون اجازه رويت حکم و به صورت شفاهی به هاشم خواستار ابلاغ کرد که محکوم به پرداخت مبلغ دو ميليون تومان جزای نقدی است.

هاشم خواستار اين حکم را قبول نکرد و گفت خود را مقصر نمی‌داند و به همين دليل ابتدا به بازداشتگاه دادگاه انقلاب، و سپس حدود ساعت دو بعد از ظهر به زندان وکيل آباد مشهد منتقل شد.

غلام‌حسين دوست‌علی‌مکی، وکيل هاشم خواستار، پيش از اين گفته بود که با مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد خواهان ديدن حکمی شده بود که به شکل غيابی برای موکلش صادر شده و از محتوای آن هيچ اطلاعی نداشت.

شعبه رسيدگی‌کننده به‌دليل آن‌چه تغيير قاضی شعبه و همچنين حضور خود متهم عنوان کرد، مضمون حکم در اختيار وکيل هاشم خواستار قرار نداد.

هاشم خواستار مدت‌هاست که از سوی دادگاه انقلاب مشهد با احکام مختلفی روبه‌رو می‌شود.

وی در سال ۸۳ پس از هشت روز بازداشت در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" به دو سال حبس محکوم شد که به سه سال حبس تعليقی تبديل شد.

هاشم خواستار در سال ۸۶ در دادگاه تخلفات اداری به کسر يک هشتم حقوق برای يک سال محکوم شد. سپس در سال ۸۸ در دادگاه انقلاب مشهد بار نخست به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" به شش سال حبس و در دادگاه تجديدنظر با کاهش حکم به دو سال حبس تعزيری محکوم گرديد.

وی بدون حتی يک روز مرخصی دوره دو ساله زندان را در وکيل‌آباد گذراند و به دليل نوشتن نامه‌ای در مورد وضعيت زندان، جريمه ۴۵ روز ديگر نيز در زندان وکيل‌آباد ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.