ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره فیلم برلین از کن لوچ تقدیر می‌کند

خرس طلای افتخاری برلین به کن لوچ، استاد سینمای اجتماعی تعلق گرفت. در برلیناله ۲۰۱۴ از این فیلمساز بریتانیایی به عنوان «یک فیلمساز و یک انسان» تقدیر می‌شود.

خرس طلای افتخاری جشنواره فیلم برلین به کن لوچ، استاد سینمای اجتماعی تعلق گرفت. در برلیناله ۲۰۱۴ از کن لوچ، فیلمساز بریتانیایی به عنوان «یک فیلمساز و یک انسان» با اهدای خرس طلا تقدیر می‌شود.

کن لوچ، استاد سینمای اجتماعی

به گزارش رادیو زمانه، دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین درباره کن لوچ گفت: «ما از کن لوچ به عنوان یک فیلمساز و یک انسان تقدیر می‌کنیم.»

کن لوچ، کارگردان ۷۷ ساله بریتانیایی آثاری پدید آورده مانند «بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد» (۲۰۰۶)، «جاده ایرلند» (۲۰۱۰)، «در جست‌وجوی اریک» (۲۰۰۹) و نیز «سهم فرشتگان» (۲۰۱۲). اکنون از او در جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۴ به خاطر چنین آثاری تقدیر می‌شود.

لوچ یکی از مهم‌ترین نمایندگان جنبش رئالیسم اجتماعی بریتانیاست.

پرویز جاهد، نویسنده و منتقد سینما درباره فیلم‌های کن لوچ می‌نویسد: «فیلم‌های‌ لوچ اصولاً شخصیت‌محورند. او استاد شخصیت‌پردازی است و در این کار مهارت بسیاری دارد. شخصیت‌هایی که لوچ می‌آفریند آدم‌هایی زنده، باورپذیر و قابل لمس‌اند؛ همان‌هایی‌اند که ما در زندگی روزمره در پیرامون خود می‌بینیم. کن لوچ همواره در فیلم‌هایش با رویکردی رئالیستی، بی‌عدالتی‌ها و کمبودهای نظام سرمایه‌داری و محرومیت‌ها و فشارهایی را که بر دوش طبقه کارگر بریتانیاست تصویر کرده و فیلم‌های او منعکس‌کننده روح شکننده، آسیب‌پذیر و در عین حال سرکش و مقاوم افراد این طبقه ‌است.»

پرویز جاهد: «شخصیت‌هایی که لوچ می‌آفریند آدم‌هایی زنده، باورپذیر و قابل لمس‌اند؛ همان‌هایی‌ که ما در زندگی روزمره در پیرامون خود می‌بینیم.»

کن لوچ پیش از آنکه به فیلمسازی روی آورد، در دانشگاه آکسفورد در رشته حقوق تحصیل می‌کرد، سپس به تئا‌تر روی آورد و بعد از مدتی هم به تلویزیون رفت و با ساخت فیلم داستانی – مستندی به نام «کتی به خانه بازگرد» مورد توجه قرار گرفت.

موضوع این فیلم یک خانواده کارگری بود که به خاطر فقر بی‌خانمان شده بودند و نهادهای دولتی هم نه تنها به آن‌ها کمکی نمی‌کردند، بلکه اعضای این خانواده را از هم جدا کرده بودند. در اثر این فیلم بود که بحث مسکن در بریتانیا به یک موضوع روز بدل شد.

کن لوچ با فیلم «قوچ» موفق شد در سال ۱۹۶۹ به یک فیلمساز مطرح جهانی بدل شود.

در جشنواره فیلم برلین از ۶ تا ۱۶ فوریه فیلم‌هایی از سراسر جهان بر سر به دست آوردن خرس طلا و نقره این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

بر مبنای خبرهایی که به زمانه رسیده است فیلم‌هایی هم از سوی فیلمسازان ایرانی به کمیته انتخاب برلیناله ۲۰۱۴ پیشنهاد شده است. انتظار می‌رود از بین این فیلم‌ها، «رد کارپت» ساخته رضا عطاران، «راه بهشت» از محمود بهرازنیا و همچنین فیلمی از بتین قبادی با نام موقت «افسر» در این جشنواره به نمایش درآید.

بتین قبادی برادر بهمن قبادی فیلمساز سر‌شناس ایرانی است.

او در سال ۲۰۱۰ بتین قبادی، جایزه خرس بلورین جشنواره برلین، در بخش کودک و نوجوان را به خاطر فیلم کوتاه «از باد بپرسید» به دست آورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 25

    […] جشنواره فیلم برلین از کن لوچ تقدیر می‌کند رادیو زمانه ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ خرس طلای افتخاری جشنواره فیلم برلین به کن لوچ، استاد سینمای اجتماعی تعلق گرفت. در برلیناله ۲۰۱۴ از کن لوچ، فیلمساز بریتانیایی به عنوان «یک فیلمساز و یک انسان» با اهدای خرس طلا تقدیر می‌شود. کن لوچ آثاری پدید آورده مانند «بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد» (۲۰۰۶)، «جاده ایرلند» (۲۰۱۰)، «در جست‌وجوی اریک» (۲۰۰۹) و نیز «سهم فرشتگان» (۲۰۱۲). لوچ یکی از مهم‌ترین نمایندگان جنبش رئالیسم اجتماعی بریتانیاست. پرویز جاهد، نویسنده و منتقد سینما درباره فیلم‌های کن لوچ می‌نویسد: «کن لوچ همواره در فیلم‌هایش با رویکردی رئالیستی، بی‌عدالتی‌ها و کمبودهای نظام سرمایه‌داری و محرومیت‌ها و فشارهایی را که بر دوش طبقه کارگر بریتانیاست تصویر کرده و فیلم‌های او منعکس‌کننده روح شکننده، آسیب‌پذیر و در عین حال سرکش و مقاوم افراد این طبقه ‌است.» […]