ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رأی منفی کروات‌ها به ازدواج همجنسگرايان

کروات‌ها در همه‌پرسی روز يکشنبه،

کروات‌ها در همه‌پرسی روز يکشنبه، به ازدواج همجنسگرايان در اين کشور رأی منفی دادند.

به‌گزارش روزنامه لوموند فرانسه، نهادهای غيردولتی محافظه‌کار اين همه‌پرسی را برگزار کردند و گروه‌های مدافع حقوق بشر با برگزاری آن مخالف بودند و اين همه‌پرسی را "تبعيض‌آميز" می‌دانستند.

نخستين نتايج رسمی به‌دست آمده از ۳۳ مراکز رأی‌گيری نشان می‌دهد ۶۴,۸۴ درصد کروات‌ها به اين گزينه که در قانون اساسی بايد ازدواج به‌شکل "اتحاد بين مرد و زن" تعريف شود موافق هستند.

بنا به اين گزارش در ساعت ۱۵ به‌وقت گرينويچ که سه ساعت به بستن دفاتر رأی‌گيری مانده بود ميزان شرکت‌کنندگان در اين همه‌پرسی ۲۶,۷۵ درصد بود در حالی که سال ۲۰۱۲ در همه‌پرسی درباره پيوستن کرواسی به اتحاديه اروپا در همين ساعت ۳۳,۷۹ درصد شرکت کرده بودند که در پايان رأی‌گيری ميزان شرکت‌کنندگان ۴۳ درصد بود.

کرواسی در ماه ژوئيه گذشته به‌طور رسمی به اتحاديه اروپا پيوست.

اين کشور  چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۹۰ درصد مردم آن مسیحی کاتولیک هستند. کليسای کاتوليک که از اين همه‌پرسی پشتيبانی می‌کرد نفوذ بسياری در جامعه کرواسی دارد.

دولت چپ ميانه زوران ميلانوويچ در روزهای اخير از مردم خواسته بود تا با شرکت در اين همه‌پرسی از ازدواج همجنسگرايان حمايت کنند.

از سال ۲۰۰۲ تاکنون، رفتار جامعه کرواسی با همجنسگرايان به‌تدريج بهبود يافته است. در سال ۲۰۰۲ نخستين راهپيمايی همجنسگرايان در کرواسی برگزار شد و مورد حمله تندروهای مخالف قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۳ کرواسی با حقوق برابر زوج‌های همجنس و غيرهمجنس که به‌شکل آزادانه با هم زندگی می‌کنند موافقت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 25

    […] رأی منفی به ازدواج همجنسگرایان رادیو زمانه ۲ دسامبر ۲۰۱۳ به‌گزارش روزنامه لوموند […]