ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شعار دانشجویان در روز دانشجو: موسوی و کروبی آزاد باید گردند

مراسم بزرگداشت «۱۶ آذر» روز

مراسم بزرگداشت «۱۶ آذر» روز دانشجو، با شعار دانشجویان در حمایت از آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی همراه شد.

به گزارش منابع دانشجویی و خبرگزاری ایرنا از تهران، تالار ابوریحان دانشگاه «شهید بهشتی» تهران، ازهمان ساعت‌های نخست امروز، شانزدهم آذر، مملو از دانشجویان بود.

به گزارش ایرنا، برخی از دانشجویان، پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی داشتند که خواسته‌ها و شعارهایی روی آن نوشته شده بود.

ایرنا، متن برخی از این پلاکاردها «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی پذیرد»، روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد» و…  معرفی کرده است.

گردهمایی امروز دانشجویان پس از پایان مراسم روز دانشجو - دانشگاه شهید بهشتی، ۱۶ آذر ۱۳۹۲

این خبرگزاری، در بخش دیگری از گزارش خود آورده که دانشجویان شعار :«زندانی سیاسی آزاد باید گرد» سر دادند.

به گزارش منابع مستقل دانشجویی، دانشجویان بارها در حین صحبت‌های حسن روحانی، شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «موسوی و کروبی آزاد باید گردند» سر دادند.

پس از پایان مراسم امروز، دانشجویان در محوطه بیرونی دانشگاه تجمع کردند و سر دادن شعار و سرود‌خوانی پرداختند.

مراسم شانزده آذر امسال، بر خلاف سنت معمول برگزاری این مراسم، در دانشگاه «شهید بهشتی» تهران برگزار شد.

در این مراسم، «رضافرجی دانا» وزیر علوم، «حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رییس جمهوری و «محمدیان» نماینده علی خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی در دانشگاه نیز حضور داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر داوری

    *** بر دیکتاتوری اصلاحات که در انتخابات سال 88 به رای مردم تمکین نکرد و حاضر شد برای رسیدن به قدرت با رزیم صهیونیستی همصدا و هم آوا شود تا جایی که نخست وزیر این رژیم جبهه اصلاحات را سرمایه های اسرائیل در ایران نامید.

  • farhad

    شریعتمداری در واکنش به فریاد دانشجویان درباره زندانی سیاسی آزاد باید گردد، گفت: جناب آقای روحانی نیز به آزادی این افراد راضی نیست، چون نمی‌خواهد دولتش تحت فشار و همراهی اسرائیل قرار گیرد و من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که می‌داند صرفا آنها با آمدنشان باعث آشوب و کانونی برای اسرائیل می‌شوند. وی تاکید کرد: همه اسناد نشان می‌دهد که آنها تحت حمایت اسرائیل و آمریکا هستند. مدیر مسئول کیهان در ادامه با بیان اینکه 7 درصد رای این همه سر و صدا ندارد، گفت: شما مجبور بودید به آقای روحانی بچسبید، زیرا اصلاحات قصد داشت از آقای روحانی به عنوان یک پل استفاده کند، اما او اجازه نداد. شریعتمداری تاکید کرد: حزب‌الله تا زنده است اجازه نمی‌دهد ستون پنجم، اسرائیل و انگلیس آقای روحانی را تحت فشار قرار دهند

  • hasani

    در ادامه مراسم روز 16 آذر دانشگاه تهران در سالن فردوسی دانشکده ادبیات، انجمن اسلامی دانشجویان و گروه دیگری از دانشجویان منتقد در جلسه ای حاضر شدند که سخنرانان آن محمدرضا خاتمی، شکوری راد و داود سلیمانی بود. اگرچه سالن تنها گنجایش 1500 نفر را داشت اما بیش از دو هزار دانشجو در سالن و بیرون آن جمع شدند و یکصدا فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. درگیری لفظی دانشجویان با بسیجی ها به آنجا رسید که دانشجویان فریاد می زدند: «بسیجی واقعی، همت بود و باکری». در دست برخی دانشجویان پلاکاردهایی قرار داشت که به ستاره دار شدن دانشجویان اعتراض شده بود. در حالیکه منطقه دانشگاه در محاصره لباس شخصی ها و پلیس قرار گرفته بود و حراست دانشگاه تلاش زیادی کرد تا دانشجویان شعارهای ضد حکومتی ندهند، اما فریاد مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه تهران طنین انداز بود. گفته می شود تعدادی از دانشجویان دستگیر شده اند، اما هنوز اسم و مشخصات آنها معلوم نیست.