ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنگلادش: ناآرامی‌ها پس از اعدام رهبر اسلامگرا چندين کشته به جای گذاشت

با اعدام عبدالقادر ملا، رهبر

با اعدام عبدالقادر ملا، رهبر اسلامگرايان تندرو در بنگلادش و ناآرامی‌های در پی آن، طرفداران وی به شکار اقليت هندو در اين کشور روی آوردند. اين ناآرامی‌ها چندين کشته به‌ جای گذاشت.

ناآرامی‌های بنگلادش دست‌کم چهار کشته به جای گذاشت.

به‌گزارش رويترز، در ناآرامی‌های خونين امروز، جمعه ۲۲ آذرماه (۱۳ دسامبر) در بنگلادش دست‌کم چهار نفر کشته شدند.

به‌گفته پليس بنگلادش، طرفداران حزب جماعت اسلامی، حزب عبدالقادر ملا، در ايستگاه قطار داکا مواد آتش‌زا پرتاب کردند، خيابان‌ها را بستند و مغازه‌ها را به آتش کشيدند.

اين حملات به‌ويژه به خانه‌های پيروان هندو صورت گرفته است. طرفداران حزب جماعت اسلامی، هندوها را متهم به همکاری با رژيم در اعدام عبدالقادر ملا می‌کنند.

اسلامگرايان خشمگين همچنين به خانه يک قاضی که وی را از مسئولان اعدام عبدالقادر ملا می‌دانند، حمله کردند.

عبدالقادر ملا ۶۵ ساله در ميانه ماه سپتامبر به اتهام جنايت جنگی در زمان جنگ استقلال از پاکستان در سال ۱۹۷۱، به مرگ محکوم شد.

ملا که به "قصاب ميرپور" معروف است، مسئول "قتل‌عام و تجاوز" در مکانی در نزديکی داکا شناخته شد.

به‌رغم مخالفت‌های جهانی با اعدام عبدالقادر ملا، روز گذشته دولت بنگلادش اعلام کرد که وی در زندانی در داکا به دار آويخته شد.

حکومت بنگلادش اعدام رهبر اسلامگرايان تندرو را "لحظه‌ای تاريخی" ناميد اما حزب جماعت اسلامی اين اعدام را "اعدام سياسی" عنوان کرد و خواهان "انتقام" شد.

در کنار عبدالقادر ملا، چهار نفر ديگر در اين رابطه به مرگ محکوم شده‌اند.

حزب جماعت اسلامی اجازه ندارد در انتخابات پنجم ژانويه بنگلادش شرکت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابراهیم ورسجی

    این مسخره ترین محاکمه درتاریخ کیفری جهان می باشد؛البته ازدونگاه:نخست این که،42سال بعدازارتکاب جنایت صورت می گیرد.دوم اینکه،دروقت ارتکاب جرم،عامل آن23ساله بوده است ودرمدت 42سال گذشته هم اکثرن حزب عوامی لیگ که اکنون محاکمه را راه انداخته است درقدرت بوده است.ازاین رو،این پرسش مطرح می شود که چرامحاکمه ی عبدالقادرملا اکنون؟پرسش یاد شده را این واقعیت تلخ پاسخ میدهد که سالها است کشوربنگله دیش، توسط دوبیوه ی مفلوک وتاریخ تیرشده ، یعنی شیخ حسینه،نخست وزیرکنونی وخالده ضیا،رقیبش اداره می شود وکاری هم درجهت بهبود وضع اجتماعی-اقتصادی-سیاسی کشورصورت نگرفته است.ازسوی دیگر،بخاطرناتوانی وفسادحکومت بیوه ها،بویژه شیخ حسینه خانم،نخست وزیرکنونی،جماعت اسلامی به حیث یک نیروی موثردرسیاست بنگله دیش عرض اندام کرده است.ازاین رو،محاکمه واعدام ملا،رهبرجماعت اسلامی،انگیزه ی سیاسی دارد،تاتحقق عدالت.