ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختران چرنوبیل

مارک اروین بابی مجموعه‌ای تهیه کرده به نام «دختران چرنوبیل». این مجموعه در فوریه ۲۰۱۴ در بسیاری از گالری‌های معتبر جهان غرب به نمایش گذاشته خواهد شد.

یکی از مناطق بسیار آلوده پریپیات. کسی اجازه ورود به این محل را ندارد. برای عکس‌برداری از این صحنه استثناء قائل شدند.

مارک اروین بابی (Marc Erwin Babej)، عکاس آلمانی‌تبار که در نیویورک زندگی می‌کند، مجموعه‌ای تهیه کرده به نام «دختران چرنوبیل». این مجموعه در فوریه ۲۰۱۴ در بسیاری از گالری‌های معتبر جهان غرب به نمایش گذاشته خواهد شد.

بابی در این مجموعه از مانکن‌هایی اوکرائینی در حالت‌های گوناگون عکس گرفته است. در آثار او، جوانی و سرزندگی این دختران با زمین سوخته و آلوده ناکجاآبادی به نام چرنوبیل که در آن نه از زیبایی و نه از زندگی نشانی باقی مانده، در تقابل قرار گرفته است.

صفحه بعد:

چشم‌انداز یک طبیعت آلوده در شهر پریپیات

زنان جوانی که مقابل دوربین قرار گرفته‌اند، می‌بایست قواعد زندگی در منطقه آلوده چرنوبیل را رعایت کنند. آنها می‌بایست شلوار بلند و پیراهن‌های آستین‌بلند بپوشند و اجازه ندارند بر علف‌زارها راه بروند و به پوشش گیاهی این منطقه دست بزنند. منطقه آلوده است و هر ساقه و شاخه و برگی در این منطقه، رادیواکتیو و سرطان‌زاست. مارک اروین بابی می‌خواهد با این مجموعه نشان دهد که نسل تازه‌ای سربرآورده و در مکانی آلوده که از پیشینیانش به او به ارث رسیده، رد و نشانی از زندگی را جست‌و‌جو می‌کند.

صفحه بعد:

نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل. هنوز هم انسان‌هایی درگیر پیامدهای این فاجعه هسته‌ای هستند.

فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در واحد ۴ نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در شهر پریپیات در اوکرائین اتفاق افتاد.

این فاجعه در اثر رعایت نکردن استانداردهای ایمنی و همچنین فرسودگی نیروگاه چرنوبیل روی داد و یکی از پرپیامدترین و سهمگین‌ترین فجایع هسته‌ای در جهان است.
اهالی شهر پریپیات ناگزیر شدند خانه و کاشانه‌شان را ترک کنند. آنها هنوز هم با پیامدهای این فاجعه درگیرند.

صفحه بعد:

استخر عمومی در شهر پریپیات

مارک اروین بابی در سال ۱۹۷۰ در شهر فرانکفورت در آلمان متولد شده است. او اکنون در نیویورک زندگی می‌کند. بابی در رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده و سردبیری نشریه «داک» در عرصه عکاسی را به عهده دارد. او در برمه، در آفریقای جنوبی و ریودو ژانیرو پروژه‌هایی را به انجام رسانده.
مجموعه «دختران چرنوبیل» در فوریه ۲۰۱۴ در بسیاری از گالری‌های معتبر جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

صفحه بعد:

رویارویی دو نسل. یکی سرزنده. دیگری خسته

مارک اروین بابی مانکن‌هایش را از نسل مهاجران اوکرائینی برگزیده است. آنها زاده شهر کیف یا مینسک‌اند، اما در نیویورک، مایلند، لندن یا هنگ‌کنگ زندگی و کار می‌کنند.

اروین بابی می‌گوید این دختران از نسلی هستند که بر نسل پیش از خودشان شورش کرده‌اند و اکنون شیوه زندگی دیگری جز شیوه زندگی پدرانشان را در پیش گرفته‌اند. حضور آنان در چرنوبیل به معنای رویارویی این نسل با میراث گذشتگانش هم هست.

صفحه بعد:

یک نسل شورشی با فرهنگ پاپ و میراث گذشتگانش

مارک اروین بابی این دختران را «دختران چرنوبیل» (Chernogirls ) می‌نامد. مجموعه‌ای که پرداخته با همین عنوان به نمایش گذاشته می‌شود. او اعتقاد دارد که این دختران می‌توانند فرهنگ پاپ را با میراث به جای مانده از اتحاد جماهیر شوروی دربیامیزند. «دختران چرنوبیل» می‌تواند عنوان خوبی هم باشد برای یک داستان مصور. آنها سال‌هاست که از اوکرائین مهاجرت کرده‌اند و در کشورهای دیگر زندگی موفقی دارند. با این‌حال رشته‌ای آنها را به این خاک سوخته پیوند می‌دهد. مارک اروین بابی در مجموعه‌اش این پیوند را می‌خواهد نشان بدهد.

منبع تصاویر

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    درمورد یوتیون کار بایلهم عکس بگذارید