ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصراف اعتراضی مادر و پدر ستار بهشتی از روند رسيدگی به پرونده فرزندشان

گوهر عشقی و سردار بهشتی،

گوهر عشقی و سردار بهشتی، مادر و پدر ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که در زندان جان سپرد، در نامه‌ای به دادستانی تهران ضمن اعتراض به رأی صادره از سوی‌ دادگاه کيفری کارکنان دولت٬ از ادامه روند رسيدگی به پرونده کشته شدن فرزندشان انصراف دادند.

آن‌ها در نامه خود نوشته‌اند فرزندشان "زيرشکنجه‌های بازجو ستوان دوم اکبرتقی‌زاده در اثر خون‌ريزی‌های داخلی" کشته شده است.

ستار بهشتی آبان‌ماه سال گذشته در بازداشتگاه پلیس فضای مجازی ایران (فتا) در دوران بازجویی، جان خود را از دست داد.

گوهر عشقی و سردار بهشتی گفته‌اند : "علی‌رغم مستندات پرونده که قتل به‌صورت عمد بوده ليکن مقامات قضايی تشخيص قتل شبه‌عمد دادند تا با ديه خون جوان ناکام‌مان پايمال شود."

در دو هفته گذشته به‌رغم اين‌که تعدادی از زندانيان بند ۳۵۰ اوين حاضر شدند در پرونده ستار بهشتی شهادت دهند، اما دادگاه کيفری کارکنان دولت اتهام قتل عمد را در اين پرونده نپذيرفت و آن را شبه‌عمد تشخيص داد.

پدر و مادر ستار بهشتی نوشته‌اند کليه اعمال و افعالی که ازسوی اکبر تقی‌زاده، متهم پرونده در مورد ستار بهشتی انجام گرفته "عمد بوده" زيرا وی نه از نگاه قانون حق بازجويی و شکنجه برای گرفتن اقرار را داشته و نه حق نگهداری فرزندشان در بازداشتگاه پليس فتا را داشته زيرا داديار تأکيد کرده است که وی بايد در بازداشتگاه آگاهی نگهداری شود.

گوهر عشقی و سردار بهشتی در پايان نامه خود نوشته‌اند: "ازآن‌جا که ما اولياء دَم ستار بهشتی قصد فروش خون فرزندمان را به پول نداريم لذا از شکايت به اين دليل اجتناب می‌ورزيم که متوجه گشته‌ايم دست‌هايی درکارند تا خون جوان بی‌گناه و ناکام‌مان را پايمال کنند که تا حال چنين کردند."

پیش‌تر، گوهر عشقی و وکیل او گیتی پورفاضل، اعلام کرده بودند که ادعای “قتل شبه‌عمد ستار بهشتی” را نمی‌پذیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.