ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودکان افغانستانی بدون مدرک در ايران اجازه تحصيل ندارند

عزيز کاظمی، مديرکل امور اتباع

عزيز کاظمی، مديرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ايران امروز يکشنبه يکم دی‌ماه در نشست رسانه‌ای اعلام کرد کودکان افغانستانی که به صورت غيرمجاز در ايران هستند حق ثبت نام در مدارس را ندارند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، عزيز کاظمی گفت: "کودکانی که به‌صورت غيرمجاز در کشور هستند و مدارک ندارند نمی‌توانند در مدرسه ثبت نام شوند اما کودکانی که مدارک دارند می‌توانند در مدارس ايران درس بخوانند حتی اگر ورودشان غيرمجاز باشد."

مدير کل امور اتباع خارجی و مهاجران وزارت کشور گفت: "حدود ۸۰۰ هزار نفر تبعه خارجی افغانی داريم که پناهنده و ۴۵۰ هزار نفر نيز تبعه داريم که دارای پاسپورت هستند و به‌صورت قانونی در استان‌های مختلف سکونت دارند."

وی با بيان اين‌که آمار دقيقی از افراد غيرمجاز در کشور وجود ندارد، گفت: "خانوار‌های مهاجران مجاز، که حدود ۴۰۰ هزار نفر هستند، طبق دستور مسئولان وقت در کشور پاسپورت و رواديد گرفته‌اند، ۵۰ هزار نفر هم هستند که مجرد هستند و به افغانستان مراجعت کرده و در آن‌جا رواديد و پاسپورت گرفته‌اند و دوباره بازگشته‌اند."

کاظمی از دولت و رسانه‌های افعانستان خواست تا در مورد خروج غيرقانونی از کشور اطلاع‌رسانی کنند.

وی همچنين گفت پراکندگی افغانستانی‌ها بيشتر در استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، قم، يزد و استان مرکزی است.

عزيز کاظمی ايران را با ۸۴۰ هزار پناهنده دومين کشور پناهنده‌پذير جهان عنوان کرد و گفت  ۹۷ درصد از پناهندگان در داخل شهر‌ها و سه درصد در اردوگاه زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.