ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر ایرانی هیچ نشانی نیست

سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری که هر دو از شاعران شناخته‌شده و نوپرداز ایران هستند، حدوداً اواسط آذر ماه به دادسرا احضار شدند، اما به دادسرا مراجعه نکردند و سپس از یکشنبه ۱۷ آذر ماه به طور مشکوکی ناپدید شده‌اند.

بیش از دو هفته است که از سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر ایرانی هیچ نشانی در دست نیست.

سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر شناخته شده ایرانی

بنا به گزارش‌هایی که به رادیو زمانه رسیده است، سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری که هر دو از شاعران شناخته‌شده و نوپرداز ایران هستند، حدوداً اواسط آذر ماه به دادسرا احضار شدند، اما به دادسرا مراجعه نکردند و سپس از یکشنبه ۱۷ آذر ماه به طور مشکوکی ناپدید شده‌اند.

خانواده‌های این دو شاعر از وضع آنها بی‌اطلاع‌اند.

سید مهدی موسوی ۱۵ آذر ۱۳۹۲ در صفحه فیسبوکش نوشته بود: " امروز صبح، اجازه خروج از کشور به من و فاطمه اختصاری داده نشد و پاسپورت ما نیز ضبط گردید. علت این موضوع را هم طبیعتاً هنوز نمی‌دانیم."

از آن پس دیگر یادداشتی از سید مهدی موسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر نشده است. آقای موسوی و خانم انتصاری در شبکه‌های اجتماعی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

یکی از سایت‌های نزدیک به محافل اطلاعاتی، پیش از این سید مهدی موسوی را به آشنایی و دوستی با شاهین نجفی، برگزاری مهمانی‌های مختلط و برگزاری جلسات ادبی در سطح شهر تهران و در برخی از شهرستان‌ها و "گسترش ابتذال" و "تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی" متهم کرده بود.

سایت "کلمه" هم در این میان  گزارش داد که سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری دو شاعر جوان از ۱۶ آذر ماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند.

سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری به گزارش "کلمه" تحت فشار بازجویان اطلاعات سپاه هستند و در شرایط نامساعدی در بند ۲-الف سپاه به سر می‌برند. بازجویان و عوامل سایبری اطلاعات سپاه هم اکنون صفحات این دو شاعر جوان را در شبکه‌های اجتماعی در اختیار دارند.

سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری اعلام کرده بودند که در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رأی می‌دهند.

از سید مهدی موسوی به عنوان آورنده سبک "غزل پست‌مدرن" در ایران یاد می‌کنند. رادیو زمانه در سال ۱۳۸۹ به مناسبت انتشار مجموعه‌ای از اشعار سید مهدی موسوی با نام "پرنده نه کوچولو بود، نه پرنده" گفت‌و‌گویی با او انجام داد. سید مهدی موسوی در این گفت‌گو گفت: "شعر من به آته‌ایسم نمی‌انجامد بلکه راوی شعرهای من گاهی خدای مرسوم در جامعه را به نقد می‌کشد. هیچ ایدئولوژی یا تفکری قانعش نمی‌کند. اگر با بودنش مشکل دارد با نبودنش بیشتر به بن بست می‌رسد."

غزل پست‌مدرن در ایران طرفداران زیادی دارد و اشعار سید مهدی موسوی و فاطمه اختصاری در شبکه‌های اجتماعی خوانندگان پرشماری یافته است.

آخرین مجموعه شعری که از فاطمه اختصاری مجوز نشر پیدا کرد، "بحث‌های فمینیستی قبل از پختن سیب‌زمینی" نام دارد. این کتاب از کتابفروشی‌ها و از نمایشگاه کتاب تهران جمع شد.

خانم اختصاری در گفت‌و‌گو با رادیو زمانه گفته بود: " من در شعر‌هایم از اتفاق‌ها و اندیشه‌های شخصی‌ام الهام می‌گیرم اما شعر من دفتر خاطرات شخصی من نیست. با این‌حال انکار نمی‌کنم که فاطمه اختصاری در شعرهای من وجود دارد و نفس می‌کشد."

مجموعه اشعار "ناگهان" (نشر شانی) و "بوق زدن برای گوسفندها" (نشر جمهوری) از سید مهدی موسوی ممنوع از انتشار تشخیص داده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    *** اینا دوتا شاعر هستن برا درد دلاشون شعر میگن ... از بدبختی من تو میگه ... از مردم میگه ... ماجومونگ که هزار تا فیلم سکسی داره میاد ایران ببین چکار میکنن براش هنر مندان رو میگیرن .. پس ان دو نفر برن کجا دزدی ،خود فروشی،قتل،معتاد،و...بشن فقط دارن مینویسن جوری اقا حافظ داره میگه اینم میگه دیگه بسه هرکی حرف میزنه باید نا پدید بشه ال حق ما ب امریکا حرف میزنیم مرگ میگیم ما هم باید نا پدید بشیم .. مگه ماهم ادم نیستیم مگه نفس نمیکشیم ...دوست داریم جوری که تو حرف میزنی مردم میترسن اذت ما هم حرف بزنیم مردم گریه کنن به حال خودشون ...مرا به حال خوم بزارین ای مردم....

  • mohsen

    ظاهرا ناپدید شدن افراد و کشته شدن در ثصادف و یا حتی خودکشی امری عادی شده که سرنخ انها به نوعی به حکومت  و نیروهای امنیتی مرتبط میشود. !