ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعيت وخيم شش زندانی کُرد اهل سنت

وضعيت شش زندانی کُرد اهل

وضعيت شش زندانی کُرد اهل سنت که از ۵۶ روز پيش دست به اعتصاب غذا زده‌اند، وخيم گزارش شده است.

عکس تزیینی است

به گزارش سازمان حقوق بشر ايران، حامد احمدی، کمال ملايی، جمشيد و جهانگير دهقانی، هادی حسينی و صديق از ۱۳ آبان‌ماه در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند و با "خطر جدی مرگ" مواجه هستند.

در اين گزارش آمده است، حامد احمدی به‌ دليل اعتصاب غذای طولانی دچار خون‌ريزی کليه شده و ديگر زندانيان نيز گذشته از صدمات جبران‌ناپذير جسمی به ضعف بينايی و تشنج بدنی دچار شده‌اند.

محمود اميری‌مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ايران گفته است، با توجه‌ به‌ علايم خون‌ريزی کليه‌ و مشکل بينايی اعتصاب اين زندانيان به مرحله بسيار شکننده‌ای رسيده است و هر لحظه جان آن‌ها در خطر است.

اين دسته از زندانيان در سال ۸۸ بازداشت شدند.

اتهام آن‌ها از جمله محاربه و اقدام عليه امنيت ملی و ترور ماموستا شيخ الاسلام، نماينده مجلس خبرگان رهبری اعلام شده است.

اين روحانی نزديک به حکومت در شهريورماه ۱۳۸۸ به ضرب گلوله توسط افراد نا‌شناس در مسجد سيدقطب سنندج ترور شد.

فعالان حقوق بشر می‌گويند، اين افراد هنگام وقوع ترور در بازداشتگاه سنندج به‌سر می‌بردند.

چندی پيش اين زندانيان اهل سنت از مردم و دولت خواسته‌ بودند: "تا به ياری آنان بشتابند و مسئولان قضائی را وادار کنند تا به خواسته‌های قانونی و انسانی آنان رسيدگی کنند تا در اثر ضعف جسمانی و بيماری‌های ناشی از آن، اعتصاب قبل از اعدام، جان‌شان را نگيرد."

سازمان حقوق بشر نوشته است، تنها جلسه دادرسی اين افراد بدون تأمين حق دفاع آزادانه آن‌ها برگزار شده است، به نحوی که شيوه نگهداری و شرايط بازداشت آن‌ها نشان می‌دهد، تمامی مراحل بازداشت و متهم‌سازی، و محاکمه آن‌ها فاقد مشروعيت قانونی است.

 خواسته اين دسته از زندانيان، "تجديد دادرسی در يک دادگاه علنی و عادلانه و برگرداندن آن‌ها به بند سابق‌شان در زندان رجايی‌شهر است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.