ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آژانس امنیت ملی آمریکا به رایانه کوانتومی دست پیدا کرده است

آژانس امنیت ملی آمریکا برای رمزگشایی از گذرواژه‌ها به فن‌آوری تازه‌ای در عرصه صنعت رایانه دست یافته. با بهره‌گیری از این فن‌آوری می‌توان به کامپیوترهای حکومت‌ها و بانک‌ها و صنایع نفوذ کرد.

آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای رمزگشایی از گذرواژه‌ها به فن‌آوری تازه‌ای در عرصه صنعت رایانه دست یافته است. با بهره‌گیری از این فن‌آوری تازه، آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند به کامپیوترهای حکومت‌ها و بانک‌ها و صنایع نفوذ کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا به رایانه کوانتومی دست پیدا کرده است

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در عرصه صنعت رایانه و در عرصه ساخت کامپیوترهای کوانتومی به فن‌آوری‌های تازه‌ای دست یافته است که با بهره‌گیری از آن می‌توان کامپیوتری ساخت که از آن به عنوان «سوپرکامپیوتر» یاد می‌شود. این کامپیوتر این توانایی را دارد که از گذرواژه‌های بسیار دشوار رمزگشایی کند و دسترسی به اطلاعات بانک‌ها، مراکز پژوهشی و کامپیوترهای وزارتخانه‌ها را فراهم آورد.

روزنامه واشنگتن پست این اطلاعات را بر اساس اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار این روزنامه قرار داده به‌دست آورده است.

ادوارد اسنودن

ادوارد اسنودن یک متخصص سی ساله امور رایانه‌ای است که پیش از این برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد و به طور غیر قانونی اسنادی را که نمایانگر دامنه فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی بود منتشر کرد و اکنون در تبعید، در روسیه به‌سر می‌برد.

روزنامه نیویورک تایمز دوم ژانویه (۱۲ دی ماه ۱۳۹۲) عفو اسنودن را به بحث گذاشته است.

نیویورک تایمز تاکنون تنها رسانه‌ای است که رسماً از باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا خواسته که ادوارد اسنودن را عفو کند و زمینه‌های بازگشت او به کشورش را فراهم آورد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، آژانس امنیت ملی آمریکا با برخورداری از یک بودجه ۸۰ میلیون دلاری روی پروژه ساخت «سوپرکامپیوتر» کار می‌کند. این پروژه ظاهراً «نفوذ به اهداف دشوار» نام دارد. (Penetration Hard Targets)

دفتر مرکزی آژانس امنیت ملی آمریکا در حوالی واشنگتن

هنوز مشخص نیست که تا چه حد آژانس امنیت ملی آمریکا به اهدافش در این پروژه دست یافته است. با این‌حال به گزارش واشنگتن پست، از اسنادی که این روزنامه در اختیار دارد به خوبی معلوم است که آژانس امنیت ملی آمریکا به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه طراحی و ساخت کامپیوترهای کوانتومی دست یافته است.

کامپیوترهای کوانتومی با کامپیوترهای فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوت دارند. در کامپیوترهای کوانتومی از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده می‌شود.

جامعه مشترک اروپا و سوئیس نیز بر روی پروژه‌های مشابهی سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام داده‌اند.

محل برگزاری همایش هکرها در هامبورگ در آلمان

در سی‌امین همایش هکر‌ها که از جمعه بیست و‌هفتم تا دوشنبه سی‌ام دسامبر ۲۰۱۳ در شهر هامبورگ در آلمان برگزار شد، بیش از هشت هزار کار‌شناس گرد آمده بودند که پاسخی پیدا کنند برای چالش‌های دموکراسی در عصر دیجیتال. پرسش این بود: چگونه می‌توان در عصر دیجیتال، حریم خصوصی شهروندان را در برابر فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی و اقدامات سرکوبگرایانه حکومت‌های تمامیت‌خواه ایمن کرد؟

گلن گرینوالد، روزنامه‌نگاری که به اسنودن کمک کرد از فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده بردارد، در این همایش درباره چالش‌های آزادی بیان در عصر دیجیتال سخنرانی کرد. همچنین جیکپ آپل‌باوم، از فعالان عرصه اینترنت گزارشی به‌دست داد از راهکارهای گمنام‌سازی شهروندان در شبکه اینترنت و فعالیت‌های فعالان حقوق مدنی در ایالت متحده آمریکا.

ژان فیلیپ آلبرشت، نماینده پارلمان اروپا هم درباره اصلاح قانون اطلاعات شهروندان در کشورهای اروپایی سخنرانی کرد. جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس هم درباره آزادی بیان سخن گفت.

این کارشناسان بر آن بودند که برای امن کردن حریم شهروندان نیاز به زیرساخت‌های تازه است. افزون بر این می‌بایست راهکارهایی برای طراحی گذرواژگان امن‌تر یافت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.