ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازيکن نامدار فوتبال آلمان همجنسگرا بودن خود را اعلام کرد

توماس هيتسلزپرگر، بازيکن سابق تيم

توماس هيتسلزپرگر، بازيکن سابق تيم ملی فوتبال آلمان و بايرن مونيخ، به‌طور رسمی اعلام کرد که همجنسگرا است. اين نخستين بار در تاريخ فوتبال آلمان است که يک بازيکن حرفه‌ای فوتبال از همجنسگرا بودن خود می‌گويد.

توماس هيتسلزپرگر: آگاهی از همجنسگرا بودن، فرايندی طولانی و دشوار بود.

هيتسلزپرگر در گفت‌وگو با نشريه "تسايت"، اعلام کرد که پس از پايان دوران فوتبال خود بحثی را در اين‌باره در ميان ورزشکاران حرفه‌ای به‌پيش خواهد برد.

وی در اين مصاحبه گفت آگاهی از همجنسگرا بودن، "یک فرایند طولانی و دشوار" برای او بود.

هيتسلزپرگر گفت نخستين بار در سال‌های گذشته بود که فهميد "دوست دارد با مردان زندگی کند" اما از اين بابت شرمسار نبود.

اين فوتباليست نامدار همچنين تأکيد کرد که در دوران فعاليت حرفه‌ایش همجنسگرايی هرگز موضوعی نبود که درباره آن بتوان سخن گفت و وی بارها در مورد رويارويی دنيای فوتبال با اين موضوع آزار ‌ديده است.

به‌گفته توماس هيتسلزپرگر ورزش حرفه‌ای کاملا يک رقابت سرسختانه است که با "نبرد، عشق و شور و اراده" به‌طور جدایی‌ناپذیری مربوط است و اين با تصوير نخ‌نما شده‌ای که بسياری از مردم از يک همجنسگرا دارند و او را فرد ظريف و ضعيفی می‌دانند منطبق نيست.

وی همچنين از برخورد هم‌تيمی‌های خود نيز انتقاد کرد و گفت آن‌ها گاهی سخنانی می‌گفتند که هميشه تحمل‌شان آسان نبود.

توماس هيتسلزپرگر پيش از اين‌که درباره اين موضوع به گفت‌وگو بنشيند يواخيم لو، سرمربی و اُليور بيرهوف، مدير تيم ملی فوتبال آلمان را در جريان گذاشته بود.

توماس هيتسلزپرگر در ۵۲ ديدار تيم ملی آلمان بازی کرده است.

"فدراسيون گی‌ها و لزبين‌های آلمان" (LSVD) از سخنان هيتسلزپرگر استقبال کرد و آن را به‌ويژه برای همجنسگرايان فوتباليست "شجاعانه" خواند.

توماس هيتسلزپرگر ۳۱ ساله چهار ماه پيش از فوتبال حرفه‌ای کنار کشيد.

وی پيش از آن در جوانی در بايرن مونيخ بازی می‌کرد و سپس در سال ۲۰۰۰ به تيم استون ويلا انگليس پيوست.

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در آلمان و در تيم اشتوتگارت بازی کرد و بعد به ترتيب بازيکن باشگاه‌های لازيو رُم (ايتاليا)، وست هام يونايتد (بريتانيا) و ولفسبورگ (آلمان) شد و در سال ۲۰۱۲ به اورتون انگليس رفت.

توماس هيتسلزپرگر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در تيم ملی فوتبال آلمان توپ زد و در ۵۲ ديدار ملی بازی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sorena

    خوشا به شهامتش

  • بازیکن نامدار فوتبال آلمان همجنسگرا بودن خود را اعلام کرد | IRQO

    […] لینک به منبع […]

  • reza ahmai

    این موضوع مربوط به موجودات غیر ارگانیک است و ربطی به خواست واقعی انسان ندارد. متأسفانه به دلیل عدم شناخت انسان ها از مشخصات خود و تأثیر عوامل متعدد بر تمایلات ما، آن را ناشی از خواست واقعی خود و در نهایت میل واقعی خود تلقی می کنند. در صورتی که همجنسگرایی نوعاً یک نوع بیماری است نه ویژگی طبیعی انسان و جداً نیاز به درمان دارد. در صورت تمایل و اطلاعات بیشتر لطفاً مراجعه شود به مباحث و کلاس تشعشع دفاعی استاد محمد علی طاهری.

  • kamran

    واقعا جای تاسف است که مردم کشورهای غرب اینقدر خودشونو تحقیر میکنن همجنس گرایی در هیچ یک ازکشور های متمدن وجودنداشته و ان شاالله وجود نخواهد داشت.