ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یخ زدن پرندگان مهاجر در ایران

تغییرات آب و هوا و مهاجرت پرندگان

پرندگان مهاجر که از مناطق شمال آسیا به شمال ایران آمده‌اند، در ناحیه تالاب ‌میقان در استان مرکزی با سرما و بارش برف روبرو شده‌اند و تعدادی از آن‌ها یخ زده‌اند.

بنا به گزارش امیر انصاری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، تالاب میقان زیستگاه زمستانی پرندگانی است که از سیبری و دیگر مناطق شمالی آسیا به ایران می‌آیند. در زمستان ۹۲، حدود ۴ هزار درنا، ۳ هزار غاز خاکستری و ۲ هزار آنقوت، برای زمستگذرانی به تالاب میقان آمده‌اند. تغییرات آب و هوایی زمین، پرندگان مهاجر را بیش از پیش به خطر انداخته است. به دلیل تغییرات آب و هوا، زمانبندی مهاجرت پرندگان مختل شده است. تغییرات دما و روند بارش برف و باران، مسیر‌های همیشگی مهاجرت را تبدیل به مسیرهایی غیر قابل پیش‌بینی کرده است. زیستگاه‌های زمستانی پرندگان مهاجر در مناطق جنوبی هم دیگر‌‌ مأمن‌های پر از غذا و آرامش نیستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.