ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خانه پروین اعتصامی کارگاه مبل‌سازی شده است»

نصرالله حدادی، پژوهشگر فرهنگی و تهران‌شناس، اعلام کرده که خانه پروین اعتصامی در این شهر به کارگاه مبل‌سازی تبدیل شده است.

نصرالله حدادی، پژوهشگر فرهنگی و تهران‌شناس، اعلام کرده که خانه پروین اعتصامی در این شهر به کارگاه مبل‌سازی تبدیل شده است. او به  خبرگزاری "ایسنا" گفته است: «باید به خاطر این اقدام به همه مسئولان شهری تبریک گفت.»

خانه پروین اعتصامی

ایسنا به نقل از حدادی می‌نویسد، دستکم به دلیل وجود زن‌ها در کشور هم که شده، باید این خانه ارزشمند حفظ شده و به خانه "فرهنگ و ادب" تبدیل شود.

خانه‌ای که حدادی از آن یاد می‌کند، در خیابان سرچشمه تهران قرار دارد و در اصل خانه یوسف اعتصامی آشتیانی (اعتصام‌الملک) پدر پروین اعتصامی است که از نویسندگان و مترجمان مشهور اواخر دوره قاجار و آشنا به علم و ادب و فرهنگ ایران یود.

پروین اعتصامی پس از ازدواج در سال ۱۳۱۳ و سه ماه زندگی مشترک با پسرعموی پدرش، از او جدا شد و دوباره به این خانه بازگشت.

بخشی از این خانه در حال حاضر، دفتر ایکوم ایران (کمیته ملی موزه‌های ایران) و بخش دیگر آن، کارگاه مبل‌سازی شده است.

نصرالله حدادی می‌گوید، در شان این بنای تاریخی نیست که چنین شود: «باید آن را به یک خانه فرهنگ و ادب تبدیل کرد تا همه از ارزش واقعی آن مطلع باشند و به این خانه احترام بگذارند.»

حدادی ادامه داده که قیمت این خانه حداکثر دو میلیارد تومان است و این برای شهرداری تهران با آن همه "بریز و بپاش" نباید هزینه‌ای باشد.

خبرگزاری فارس به نقل از حدادی نوشته است، قسمتی از این خانه را گل‌فروشی‌، بخشی را بنگاه املاک و قسمتی را هم کارگاه مبل‌سازی کرده‌اند. از منزل قدیمی پروین اعتصامی یک اتاق باقی مانده است.

خانه پروین اعتصامی در حالی به چنین وضعیتی افتاده که مزار "میرزا جهانگیر صوراسرافیل" و "ملک المتکلمین"، روزنامه‌نگاران عهد مشروطه نیز در تهران به مخروبه تبدیل شده است.

پروین اعتصامی بیست‌وپنجم اسفندماه سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در تبریز متولد شد و  شانزدهم فروردین‌ماه ۱۳۲۰ به خاطر ابتلا به بیماری حصبه از دنیا رفت. او در شهر قم در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شده است.

پروین اعتصامی ۱۳۲۰- ۱۲۸۵

دیوان پروین اعتصامی شامل ۲۴۸ قطعه شعر است، که از آن میان ۶۵ قطعه به صورت مناظره است.

پروین اعتصامی که در مدرسه آمریکایی‌های تهران درس خوانده بود، پس از جدایی از همسرش و برای مدتی کتابدار کتابخانه دانشسرای عالی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.