ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات «کوانتوم»؛ تهاجم آژانس امنیت ملی آمریکا به کامپیوترهای آفلاین

آژانس امنیت ملی آمریکا بدافزاری طراحی کرده که می‌تواند به اطلاعات کامپیوترهایی که به شبکه اینترنت متصل نیستند دست پیدا کند. امکان تهاجم به کامپیوترهای تأسیسات هسته‌ای ایران هم وجود دارد.

آژانس امنیت ملی آمریکا بدافزاری طراحی کرده که با کمک آن می‌تواند به اطلاعات کامپیوترهایی که به شبکه اینترنت متصل نیستند دست پیدا کند.

عملیات «کوانتوم»؛ تهاجم آژانس امنیت ملی آمریکا به کامپیوترهای آفلاین

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا موفق شده در سراسر جهان بیش از یکصد هزار کامپیوتر را به این بدافزار آلوده کند. (+)

بنا بر همین گزارش این عملیات با نام «کوانتوم» شناخته می‌شود. آژانس امنیت ملی آمریکا گفته است که هدفش از این عملیات دفاع است و نه تهاجم.

گزارش نیویورک تایمز بر اساس اسناد و گزارش‌هایی است که از عملیات «کوانتوم» به دست آورده و همچنین با استفاده از نظر کارشناسی متخصصان علوم رایانه‌ای و نظر برخی از مقامات دولتی نوشته شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از این بدافزار می‌تواند اطلاعات موجود در شبکه‌ای از کامپیوترهای به هم مرتبط را از طریق کامپیوتری که به فاصله هشت مایلی از شبکه مورد تهاجم قرار دارد به دست آورد و سپس این اطلاعات را به مرکز آژانس امنیت ملی آمریکا مخابره کند. در این فن‌آوری از امواج رادیویی استفاده می‌شود.

عملیات «کوانتوم»؛ تهاجم آژانس امنیت ملی آمریکا به کامپیوترهای آفلاین

نیویورک تایمز بر اساس گفته‌های برخی کارمندان آژانس و اسناد به دست آمده ادعا می‌کند که کامپیوترهای ارتش چین ظاهراً بیش از دیگر کامپیوترها مورد تهاجم قرار گرفته‌اند. شبکه‌ای از کامپیوترهای ارتش روسیه، شبکه قاچاقچان مواد مخدر در مکزیک و مراکز تجاری در جامعه مشترک اروپا از دیگر اهداف آژانس ملی امنیت آمریکا در عملیات کوانتوم است. نیویورک تایمز همچنین گزارش می‌دهد که امکان تهاجم به کامپیوترهای موجود در تأسیسات هسته‌ای ایران هم وجود دارد.

هیچگونه نشانه‌ای در دست نیست که آژانس امنیت ملی آمریکا این فن‌آوری تازه را در خاک ایالت متحده آمریکا هم به کار گرفته باشد.

یکی از کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا به نیویورک تایمز گفته است از این بدافزار صرفاً برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز سرویس‌های اطلاعاتی در خارج از خاک آمریکا استفاده شده است.

علاوه بر این آژانس امنیت ملی آمریکا با به‌کارگیری این بدافزار می‌تواند از طریق یک کامپیوتر سیار اطلاعات غلطی را هم به کامپیوتر مورد تهاجم انتقال دهد.

۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به هیأتی متشکل از چهار کار‌شناس مأموریت داده بود که چگونگی فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را بررسی کنند. به گزارش واشنگتن‌پست این هیأت ۴۰ پیشنهاد خود را با رییس جمهور آمریکا در میان گذاشت. اکنون بر اساس پیشنهادهای این هیأت کار‌شناسی قرار است فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا محدود شود.

طرح باراک اوباما مبنی بر محدود کردن فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا فقط معطوف به شهروندان آمریکایی و در نظر گرفتن حقوق شهروندی آنان است و به فعالیت‌های دیگر آژانس امنیت ملی آمریکا در سطح جهان نظر ندارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سينا

    راه حفاظت از اطلاعات شخصي بدين صورت هست: هيچگاه با تلفن مستقيم به هيچکس زنگ نزنيد چون شرکت هاي مخابراتي جهت ساخت صورتحساب با شرکت هاي واسطه شماره تلفن و اس ام اس از مقصد به مبدا را با شرکت هاي واسطه سهيم ميشوند تا هزينه ها بر حسب قرارداد تقسيم شود و به همين خاطر اين تماس ها بدون نام شخص به شرکت هاي دلال اطلاعات فروخته مي‌شود. دوم هيچگاه به کسي ايميل مستقيم نفرستيد و دراز ريلي يا شرکت هاي بازارسال استفاده کنيد و هيچگاه اطلاعاتي که مربوط به شما مي‌شود را بدون رمزگذاري ارسال نکنيد هيچگاه از مکان نما يا جي پي اس تلفن استفاده نکنيد و از جي پي اس بصورت غير مستقيم بدون وارد کردن اطلاعات شخصي استفاده کنيد. هيچگاه بدون سوکت لير. يا ssl براي پرداخت آنلاين استفاده نکنيد. همواره از سيستم عامل منبع باز استفاده کنيد.و از جستجوگرهاي غير متمرکز استفاده نماييد. هيچگاه کوکي را نگذاريد در براوزر بار گرداني شود و همواره از پلاگين هايي استفاده کنيد که نگذارد تا وب بيکن در براوزر بار شود. از ابرهاي محاسبه گر غير مطمعن استفاده نکنيد.بجاي آن از يو اس بي ابر محاسبه گر استفاده کنيد. هيچگاه از سوشيال نتورکينگ ها استفاده نکنيد و بجاي آن از سوشيال نتورکينگ شخصي استفاده کنيد. هيچگاه از مسنجر ها استفاده نکنيد بجاي آن از xmpp استفاده کنيد. هيچگاه اطلاعات شخصي خود را به کسي ندهيد. هيچگاه به پليس در صورتي که تهديد فيزيکي وجود ندارد زنگ نزنيد همواره از روش پسورد گذاري اتفاقي استفاده کنيد يعني روشي از پسورد گذاري را انتخاب کنيد که قابل حدس زدن توسط کسان ديگر نباشد و وقتي مي‌خواهيد اين پسورد را در جايي بنويسيد از روش رمزگذاري دومي استفاده کنيد که فقط براي شما قابل درک است. هيچگاه از لينک ايميل بروي براوزر نرويد. هيچگاه فايل هاي اتچمنت را باز نکنيد. از موبايل و کامپيوتر مدولار استفاده کنيد. در صورت امکان مي‌توانيد از سينگل بورد آرم پي سي مثل آردوينو يا رزبري پاي و غيره براي وبهوستينگ يا ايميل هوستينگ استفاده کنيد اگر به ابر محاسبه گر ايمن دسترسي نداريد براي ارسال اس ام اس از اس ام اس هاي آنلاين استفاده کنيد و براي تماس از شماره با دايل تون که. بهشما خط آزاددهد مانند کارت هاي تلفن بعد با مقصد تماس بگيريد.