ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصغر فرهادی در جشنواره کوچک امير کوستاريتسا

اصغر فرهادی، در کنار سينماگرانی چون فرانسوا اوزون، پائولو سرنتينو و يانوش کامينسکی در جشنواره فيلمی که امير کوستاريتسا، فيلمساز نامدار صربستانی راه‌اندازی کرده، شرکت خواهد کرد.

اصغر فرهادی، فيلمساز ايرانی و برنده جايزه اسکار در جشنواره فيلمی که امير کوستاريتسا، فيلمساز نامدار صربستانی در يک دهکده کوچک صربستان راه‌اندازی کرده است، شرکت خواهد کرد.

اصغر فرهادی، ميهمان ويژه امير کوستاريتسا

به‌گزارش فيگارو، اين جشنواره در "شهرک چوبی کوستندورف" که امير کوستاريتسا آن را در سال ۲۰۰۶ ساخته و در نزديکی مرز بوسنی قرار دارد از ۲۸ دی‌ تا سوم بهمن‌ماه (۱۸ تا ۲۳ ژانويه) برگزار می‌شود و در آن افزون بر رقابت دانشجويان رشته سينما آموزش‌های سينمايی نيز بخشی از برنامه‌های آن خواهد بود.

۱۵ فيلم از پايان‌نامه‌های دانشجويان بهترين مدارس سينمايی جهان از ۳۰۰ فيلم فرستاده شده به اين جشنواره برای رقابت نهايی انتخاب شده‌اند.

جايزه‌های اين جشنواره کوچک، تخم‌مرغ طلايی، نقره‌ای و برنز است و در کنار نمايش فيلم‌ها، پنج شبانه روز کنسرت‌های موسيقی در گوشه و کنار اين دهکده کوچک برگزار می‌شود؛ گروه The No Smoking Orchestra که امير کوستاريتسا خود در آن نوازندگی می‌کند نيز به اجرای کنسرت خواهد پرداخت.

اصغر فرهادی به‌همراه فرانسوا اوزون، فيلمساز نامی فرانسوی؛ پائولو سرنتينو، کارگردان ايتاليايی که فيلم "زيبايی بزرگ" او از فيلم‌های مطرح سال ۲۰۱۳ بود؛ تيه‌ری فرمو، مدير انستيتو لومير فرانسه و از مسئولان جشنواره کن؛ و همچنين يانوش کامينسکی، فيلمبردار مشهور لهستانی در بخش جنبی و آموزشی اين جشنواره شرکت دارند.

فيلم "گذشته" اصغر فرهادی در روز نخست جشنواره به‌نمايش در خواهد آمد.

رياست هيئت داوران اين جشنواره را برنيس بژو، بازيگر فرانسوی فيلم "گذشته" بر عهده دارد و اعضای ديگر آن را گيلرمو آرياگا و سردين کوليوويچ، نويسندگان و فيلمنامه‌نويسان تشکيل می‌دهند.

امير کوستاريتسا در شهرک چوبی "کوستندورف"

"کوستندورف"، شهرک چوبی امير کوستاريتسا در دل طبيعت جای گرفته و در آن سعی شده از محيط زيست حفاظت شود. در اين شهرک يک سالن نمايش فيلم، يک کتابخانه، يک کليسا، يک شيرينی‌پزی، قطعه‌هايی از دکورهای فيلم و... خانه خود فيلمساز قرار دارد. خيابان‌های اين شهرک تازه‌ساخت نام سينماگران و شخصيت‌های مورد علاقه کوستاريتسا را بر خود دارند: فلينی، تارکوفسکی، ويگو، چه گوارا، جکوويچ (تنيس‌باز صربستانی)، مارادونا و...

امير کوستاريتسا که در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۵ برنده نخل طلای جشنواره کن شده است درباره اين جشنواره کوچک می‌گويد: "در طول جشنواره کارگردانان جوان می‌توانند از يک فضای خوب برای آموزش، نمايش فيلم‌هايشان و يافتن ايده‌های جديد برای فيلم‌های آينده‌شان بهره ببرند."

کوستاريتسا می‌افزايد: "جشنواره‌های بزرگی چون جشنواره کن اين فرصت را به فيلمسازان جوان نمی‌دهند تا با همکاران خود ديدار و تجربه‌های خود را مبادله کنند. من می‌خواستم مکانی را خلق کنم که در آن اين امکان‌ها فراهم آيد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.