ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده مجلس: آمار شيوع ايدز در ايران نسبت به ديگر کشورها بالا و نگران‌کننده است

 رسول خضری، عضو هیأت رئيسه

 رسول خضری، عضو هیأت رئيسه کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران گفت:‌"آمار شيوع بيماری ايدز در ايران نسبت به ديگر کشورها بالا و نگران‌کننده است که اين موضوع به‌علت بی‌توجهی مسئولان به اين معضل رخ داده است."

به گزارش مجلس‌نيوز، خضری افزود: به علت "عملکرد نامناسب مسئولان مربوطه برای فرهنگ‌سازی و پذيرش بيماران، هم‌اکنون آمار درست و دقيقی از ميزان مبتلايان به بيماری ايدز در کشور وجود ندارد."

بر پايه آمار رسمی وزارت بهداشت، شمار بيماران مبتلا به ايدز در اين کشور حدود ۳۰ هزار نفر است اما آمار غيررسمی اين وزارتخانه نشان می‌دهد که اين آمار بيش از ۱۰۰ هزار بيمار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حجازی

    از یک طرف از بالا بودن آمار ابتلا صحبت کرده اتد و از طرفی از معضل نبودن آمار دقیق می نالند. این که نمی شود! این آقا رییس کمیسون بهداشت پارلمان ایران است خدای ناکرده؟ به هر حال عملکرد سیستم بهداشتی ایران به دلیل مدیریت عطیقه و فرسوده ی آن در زمینه ی تمام موارد حساسیت زا بسیار نابخردانه و نامناسب بوده، هست و خواهد بود. گروه مبارزه با ایدز بجای پرداختن به مشکل مردم به دو پزشک جوان خام و جویای نام بند کردند و با کشانیدن پای آنها به زندان از آنها قهرمان های پوشالی بین المللی ساختند. در عوض هیچ اعتراضی به حذف بودجه ی لوازم پیشگیری از بارداری در بخش سلامت که موجب شیوع بیشتر بیماریهای مقاربتی و ایدز می شود نمی کنند. آدمهای فسیل و عاشق صندلی مدیریت!