ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات ۸۵ دستگاه پورشه به ایران طی ۹ ماه

مقامات گمرک ایران از وارادت ۴۹ دستگاه پورشه به ارزش ۳،۹ میلیون دلار در آبان ماه سال ۱۳۹۲ خبر داده‌اند. پورشه در فهرست واردات مجاز اتومبیل قرار ندارد.

مقامات گمرک ایران از وارادت ۴۹ دستگاه پورشه به ارزش ۳،۹ میلیون دلار در آبان ماه سال ۱۳۹۲ خبر داده‌اند. پورشه در فهرست واردات مجاز اتومبیل قرار ندارد.

 خبرگزاری ایسنا در روز دوشنبه (۲۰ ژانویه/۳۰ دی) از محموله بزرگ واردات پورشه به ایران در آبان ماه خبر می‌دهد. این محموله از مبدا امارات و از طریق گمرک یزد وارد ایران شده است. تاریخ ورود محموله دیگری شامل ۸ دستگاه پورشه نیز در آذر ماه ذکر شده است.

بر پایه آمار گمرک ایران، طی ۹ماهه سال جاری، ۸۵ دستگاه انواع خودروهای پورشه وارد کشور شده‌اند. این در حالی است که در آخرین فهرست اعلامی خودروهای مجاز، نام پورشه وجود ندارد.

سازمان توسعه تجارت، در فهرست واردات مجاز خودروهای سواری در سال ۱۳۹۲، نام ۸۳ مدل خودرو را اعلام کرده بود. ورود خودروهای لوکس چون پورشه یا مازراتی در این فهرست ممنوع بود.

خودروهای کره‌ای شامل هیوندای، سانگ یانگ و کیا، خودروهای چینی، خودروهای ایتالیایی مانند آلفا رومئو و فیات، خودروهای ژاپنی چون هوندا، میتسوبیشی و تویوتا، خودروهای آلمانی نظیر بنز و بی‌ام‌و، خودروهای فرانسوی چون رنو یا ولوو از سوئد، در شمار اتومبیل‌هایی هستند که واردات آنها مجاز اعلام می‌شود.

آخرین آمار گمرک ایران در ۹ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که مجموعا ۴۴ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودروی سواری به ازرش تقریبی ۹۲۴ میلیون دلار وارد ایران شده‌اند.

این میزان واردات به نسبت سال ۱۳۹۱  از نظر تعداد و ارزش، به ترتیب  ۴۹،۲۴ درصد و ۳۱،۳۵ درصد افزایش یافته‌اند.

امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در بهمن سال ۱۳۹۱ با اعلام واردات ۵۰۰ دستگاه پورشه از جزیره ابوموسی به ایران گفته بود، مرجع وارد کننده و ارز تخصیصی به این خودروها معلوم نیست.

دولت ایران در ماه ژانویه ۲۰۱۳ اعلام کرده بود  که نرخ ترجیحی ارز برای واردات خودروهایی با موتور بزرگ‌تر از ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است. اما واردکنندگان این خودروها، تفاوت قیمت ارز آزاد و ترجیحی را با کاهش تعرفه ۴۰ درصدی واردات اتومبیل جبران می‌کنند.

در زمستان سال ۱۳۹۱، یک دستگاه پورشه پانامرا  ۷۵۰ میلیون تومان قیمت داشت.

خودروهای آمریکایی در راه ایران

خبرگزاری رویترز پیش‌تر و در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳، از واردات اتومبیل‌های آمریکایی به ایران از طریق منطقه تجاری "ارس" خبر داده بود. رویترز احتمال داده بود که با توافق ژنو، واردات خودروهای آمریکایی به ایران از طریق این منطقه به طور چشمگیری افزایش یابد.

منطقه  آزاد تجاری ارس، هشت سال پیش در دو نقطه مرزی با اذربایجان و ارمنستان ایجاد شده است.

 رویترز به نقل از بازرگانان ایرانی نوشته بود، در نیمه اول سال ۱۰۱۲ بیش از ۱۵۰۰ خودروی لوکس در منطقه ارس فروخته شده که نصف بیشتر آنها شورولت، فورد، دوج و دیگر خودروهای لوکس آمریکایی بوده‌اند.

رشد تقاضا برای خودروهای لوکس و تقلای نوکیسه‌های ایرانی برای نشستن پشت فرمان چنین اتومبیل‌هایی در حالی است که بسیاری خانواده‌های ایرانی برای داشتن خودروی ارزانی چون پراید با بهای متوسط ۱۶ میلیون تومان، مدت‌ها پس‌انداز می‌کنند و از نیازهای دیگر خود می‌گذرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    در حالی که نوکیسه ها که بر پایه ی اجتماعی قداره بندان فواحش و بطور کلی لومپنهای پرولتاریا هر روز میلیاردها دلار باد آورده را برای لوکس زندگی کردنشان به باد میدهند مردم با فقر و فلاکت و بیماری و بیکاری دست به گریبان هستند حتی خود دولت قادر به تامین ارز برای دارو نیست .و با کسری بودجه ی کل بیش از 40 درصد روبروست . از سوئی نشان میدهد سنت گرایان حاکم بر ایران برای زندگی صوفیانه و عارفانه و خدائی جر شعارو اراجیف پوچ نیست . همین قداره بندان هستند که در زمان اعتراضات مردم اسلحه بدست می گیرند و مردم را سرکوب می کنند تا بهشت خود را حفظ کنند نمونه ی بارز آن بابک زنجانی ست که با همدستی دوستش در خیابانهای تهران مشغول ماموریت هستند . همین الان شما میتوانید محل قرارهای معاملات پنهانی آنان را در قهوه خانه های بالای شهر و یا پاتوقهایشان در جای جای شهر مشاهده کنید محلهائی که مردم عادی حتی اجازه ی ورود بدین محلها را ندارند . فروش فرآورده های نفتی نفت خام دلار یورو پروژه های دولتی همه و همه در این محلها رد و بدل می گردد از وزیر و معاون وزیر نمایندگان مجلس و سرداران سپاه و ماموران اطلاعاتی گرفته تا پادوهای آنان برخی فوتبالیستها برخی از هنر مندان و ....