ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: محيط زيست ايران بسيار آسيب ديده و سقوط آن ادامه خواهد داشت

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران به‌مناسبت هفته هوای پاک در شورای شهر تهران سخن گفت. او به سقوط ۶۱ پله‌ای محيط زيست ايران در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد و گفت اين سقوط در سال ۲۰۱۴ نيز ادامه خواهد داشت .

معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست ايران

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) معصومه ابتکار گفت محيط زيست ايران بسيار آسيب ديده است. وی به گزارش ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۳ آمريکا در مورد وضعيت محيط زيست ايران اشاره کرد و گفت در اين گزارش آمده است محيط زيست ايران تهديدی بيشتر از دشمنان خارجی است.

به‌گفته ابتکار در حال حاضر ميزان مصرف منابع زيستی همچون آب، هوا، خاک و تأثير آن‌ها بر روی محيط زيست ايران سه برابر ظرفيت زيست‌محيطی آن است.

وی گفت: "وضعيت هوای تهران در شرايط خوبی نيست و از ابتدای امسال تا ۲۴ آذرماه ، ۱۰۰ روز ناسالم را پشت سر گذاشتيم."

ابتکار شاخص آلاينده‌های منوکسيد کربن، ازن و گوگرد را در حال حاضر در شرايط "نسبتأ خوبی" دانست و افزود اما شاخص دی اکسيد نيتروژن نياز به کنترل و پايش بيشتری دارد و وجود ذرات معلق کمتر از ۱۰ ميکرون و ۵/۲ ميکرون و همچنين وجود بنزن و آزبست در هوا از مهم‌ترين مشکلات آلودگی هوای تهران است .

وی همچنين تأکيد کرد که منابع آب شهر تهران نيز از وضعيت خوبی برخوردار نيست، شبکه فاضلاب تهران در شرايط مطلوبی قرار ندارد و اين شهر جزو ۱۰ شهر آخر دنيا از لحاظ سيستم فاضلاب است.

رئيس سازمان محيط زيست ايران گفت تهران از جمله ۱۶ شهر پرتراکم جهان است که ۳۰ درصد اقتصاد کشور در آن متمرکز شده و ۴۰ درصد صنايع شهر تهران فاقد سيستم فاضلاب و پساب است .

وی ظرفيت حمل و نقل عمومی در تهران را نيز مطلوب ندانست و تأکيد کرد که توجه بدين موضوع يکی از مهم‌ترين ابزار کاهش آلودگی هوا و ترافيک شهر تهران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.