ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبنم مددزاده پس از ۵ سال آزاد شد

شبنم مددزاده، دانشجوی تربیت معلم

شبنم مددزاده، دانشجوی تربیت معلم کرج و دبیر سابق انجمن اسلامی این دانشگاه، عصر سه‌شنبه اول بهمن و با پایان گرفتن دوره محکومیتش از زندان آزاد شد.

او ۲ اسفند ماه ۱۳۸۷ به همراه برادرش فرزاد مددزاده بازداشت شد و در طول مدت دستگیری، یک بار هم به مرخصی نیامد.

شبنم مددزاده، هنگام آزادی جلوی در زندان

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی مقیسه، در ۲۰ بهمن ۸۸ این فعال دانشجویی را به اتهام «محاربه و اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج محکوم کرد. در ۱۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

شبنم مدد زاده از جمله زندانیان سیاسی زن بود که برای مدتی به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. اعتراض گسترده فعالان سیاسی و نهادهای حقوق بشری موجب شد که آنها دوباره به زندان اوین بازگردانده شوند.

شبنم مددزاده روز یکم اسفند ماه ۱۳۸۷ برای شرکت در جلسه‌ شورای تهران دفتر تحکیم وحدت از دانشگاه خارج شد و دیگر به منزل برنگشت. همان روز فرزاد، برادر او را نیز به کلانتری کرج فرا‌خوانده و بازداشت کردند. آنها پس از تحویل به پلیس امنیت و دادسرای انقلاب به بند ۲۰۹ زندان اوین فرستاده شدند.

به گفته فعالان انجمن اسلامی دانشجویان تربیت معلم،  این دو حدود ۸۰ روز را در سلول انفرادی گذراندند.

شبنم مددزاده در زندان رجایی شهر کرج از ملاقات با برادر زندانی خود نیز محروم بود. گفته شده که فرزاد مددزاده نیز روز پنجشنبه آزاد خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شبنم مددزاده پس از ۵ سال آزاد شد | وندا

    […] http://www.radiozamaneh.com/121128#.Ut7-1xD8K00 : منبع […]