ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: اميد چندانی به کنفرانس ژنو ۲ نداريم

در روز آغاز کنفرانس صلح سوريه، موسوم به ژنو ۲ حسن روحانی گفت ايران به موفقيت اين کنفرانس اميد چندانی ندارد.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران امروز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه، پيش از رفتن به سوئيس برای شرکت در اجلاس داووس در مورد کنفرانس ژنو ۲ با موضوع بحران سوريه گفت ايران به اين کنفرانس "اميد چندانی" ندارد.

حسن روحانی برای شرکت در اجلاس داووس به سوئيس رفت

به‌گزارش منابع خبری ايران حسن روحانی گفت: "در مجموع با توجه به علائم موجود، اميد چندانی نداريم که اين اجلاس (ژنو ۲) بتواند در مبارزه با تروريسم موفق شود، چرا که برخی از حاميان تروريسم در آن حضور دارند."

وی افزود: "اين نمی‌تواند در ايجاد ثبات مؤثر باشد، چراکه برخی از کشورهايی که بی‌ثباتی بوجود آورده‌اند، در آن حضو دارند."

بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل در شامگاه ۲۹ دی‌ماه (۱۹ ژانويه) ايران را به شرکت در کنفرانس ژنو ۲ دعوت کرد اما در پی سخنان مسئولان حکومتی ايران مبنی بر عدم پذيرش بيانيه کنفرانس ژنو ۱ که در آن از حکومت انتقالی در سوريه پشتيبانی شده بود به فاصله يک روز دعوت از ايران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ پس گرفته شد.

کنفرانس ژنو ۲، امروز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه (۲۲ ژانويه) آغاز می‌شود و هدف از آن يافتن راه حلی سياسی برای  پايان دادن به جنگ داخلی در سوريه است که از مارس ۲۰۱۱ تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در آن کشته و ميليون‌ها نفر آواره شده‌اند.

در اين کنفرانس ۳۹ کشور، از جمله حکومت سوريه و بخشی از اپوزيسيون آن، با هدف ايجاد يک دولت انتقالی در دولت سوريه به‌عنوان بخشی از راه حل موجود برای پايان دادن به جنگ داخلی در اين کشور شرکت خواهند کرد.

ناظران بين‌المللی معتقدند دشوارترين بخش کنفرانس ژنو ۲ موضوع دولت انتقالی در سوريه خواهد بود اما دستيابی آتش‌بس، حتی به‌شکل مقطعی آن به‌منظور ارسال کمک‌های انسانی به سوريه قابل دستيابی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    اجلاس ژنو دستآورد چشم گیری ضرورتا نخواهد داشت ایران از ابتدا هم بعنوان اهرم فشار عمل می کرد تا عربستان قطر و گروههای مخالف بشار اسد را از مواضع تند روانه شان پائین بیاورد اهمیت اجلاس ژنو برای تصمیم گیری در داووس است تا رهبران جهان در رابطه با سوریه به تصمیم مشترکی برسند و اجلاس ژنو در واقع محلی ست برای اینکه طرفین مواضع خودشان را شفاف کنند تا داووس برایشان تعیین تکلیف نماید . و ممکن است این اجلاس تنها به یک دستآورد یعنی کشاندن دو طرف به پای صندوق های رای زیر نظر سازمان ملل رضایت دهند .