ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: کسالتی نداشتم، دليلی برای لغو سخنرانی‌ام ارائه نشد

معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط

معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست ايران درباره لغو سخنرانی‌اش در نماز جمعه تهران گفت هيچ دليلی برای اين اقدام ارائه داده نشد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايسنا)، دکتر معصومه ابتکار گفت: "به‌خاطر هفته هوای پاک به‌عنوان سخنرانی پيش از خطبه دعوتی به عمل آمد و هماهنگی‌هايی صورت گرفت. ولی بعد از حدود ۴۸ ساعت مانده به برنامه گفتند که سخنرانی شما لغو شد."

رئيس سازمان محيط زيست با بيان اين‌که "من آمادگی کامل برای اين سخنرانی را داشتم و هيچ‌گونه کسالتی نداشتم و سخنرانی‌ام کاملا آماده بود"، افزود: "متأسفانه اين موضوع در رسانه‌های بين‌المللی انعکاس خوبی نداشت."

ابتکار با تأسف از اين‌که چنين اتفاقی افتاد، گفت: "هيچ دليل مشخصی برای اين‌که من در آن جايگاه سخنرانی نکنم به من ارائه نشد."

روز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ابتدا خبرگزاری فارس خبر لغو سخنرانی معصومه ابتکار در نماز جمعه را به‌نقل از يک منبع آگاه منتشر کرد و سپس خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نمابر ستاد نماز جمعه را منتشر کرد که در آن آمده بود به‌مناسبت هفته هوای پاک محمدهادی حيدرزاده، مديرکل حفاظت محيط زيست تهران در نماز جمعه تهران سخنرانی خواهد کرد.

ايسنا نوشت پيش از اين نيز ستاد نماز جمعه نگفته بود معصومه ابتکار در نماز جمعه سخنرانی می‌کند.

اين در حالی است که خبرگزاری فارس نوشته بود برخی منابع “مخالفت علمای دينی” و برخی منابع نيز “کسالت ابتکار” را دليل لغو سخنرانی وی عنوان کرده‌اند.

خبر سخنرانی معصومه ابتکار به‌عنوان نخستين سخنرانی يک زن در نماز جمعه بازتاب گسترده‌ای در سايت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    در کشوری که نهاد های قدرت و مافیای تحت حمایت آنها با زبان اسلحه با مردم و با یکدیگر سخن می گویند این امور کاملا طبیعی و پیش پا افتاده است. از اسلحه کشیدن مداح گرفته تا کشته شدن حیوان بی زبان در پارک به اصطلاح محافظت شده. معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، شلیک به یک گوزن زرد کمیاب در محوطه پارک پردیسان در تهران را پیامی آشکار به این سازمان خوانده و گفته است جان خود را برای حفاظت از طبیعت ایران فدا خواهد کرد! فعلا مردم تهران هستند که فقط با استنشاق هوای پایتخت فدای جهل و ناتوانی و سیاستهای غلط شما حضرات گشته اند. از ایران بلا زده دیگر چه مانده است که این خانم رئیس سازمان محیط زیست آن با شد که حتی اجازه صحبت کردن به خاطر زن بودنش ندارد. آدم شرمش میکنه این اخبار را میخواند.

  • Samad

    خانم ابتکار شکسته نفسی میفرمایند. اولأ که کسالت تنها جسمی نیست و ایشان بدون شک  همچون دیگر معظمان! و خبرگان! نظام دچار بیماری روانی شدیدند که لزومی هم به اذعان آن  نیست. دومأ با نگاه به آینه و همچنانکه در عکس بالا هم مشهود است وجود دو استکان بزرگ در زیر چشمانشان اگر نشانه کسالت جسمی شدید نباشد پس بطور یقین ناشی از بیرون زدن  حدقه چشمان ایشان است از نداشتن صلاحیت لازم در مقام یک وزیر همچون دیگر رفقای زمان دانشجوییشان که با بعد از فاجعه گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا به صدارت و وزارت رسیدند.  

  • mmansour piry khanghah

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152165014434767&set=a.10151563835869767.1073741831.81004004766&type=1&theater

  • mmansour piry khanghah

    خانم ابتکار پاسخ شما را اقای زیبا کلام با بیاناتی امیخته با طنز داده اند و بنده هم  جملاتی به ان طنز اضافه کردم و نوشتم که شما بعد از ۳۴ سال زیان به مردم ایران و اموزش نسبت به شناخت  فرصت ها و چنگ زدن به فرصت، در نزد استادان فرصت طلبی چون رفسنجانی ،خاتمی و کروبی ،مشکلات محیط زیستی و بی توجهی مقامات را ابزار فعالیت جدید  خود قرار داده اید و امید دارید که از این طریق نزد جوانان غیر سیاسی محبوبیتی  برای خود و جنبش مرده سبز به رهبری رفسنجانی،کروبی،خاتمی و موسوی کسب کنید. غافل از اینکه در عصر ارتباطات،نه عصایی تبدیل به مار  و نه مرده ای  زنده میشود. هموطن مشکل دیگر شما درک نادرست از مشکلات فراوان کشور و نیز نبود دمکراسی  است و شما از ترس نظام و منافع شخصی گروهی خود،جرئت پرداختن به معضل اصلی  جامعه(نبود دمکراسی) را ندارید و فرصت طلبانه خود را با مشکل آلودگی محیط زیست  مشغول کرده اید. قابل عرض است که این اقدام خام شما به  علت های مهّم زیر بی نتیجه خواهد ماند: ۱- نبود دانش  محیط زیستی علمی در نزد ایرانیان غیر سیاسی و حتی نیمی از سیاسیون ۲ - عدم وجود جنبش اعتراضی ۳ - آمیخته بودن مسائل زیست محیطی با مسائل سیاسی! مثال ساده: فروش خاک مرغوب  و کمپوست کشور توسط دولت رفسنجانی،خاتمی و  احمدی نژاد به دشمنان مردم ایران( شیوخ مضحک در حاشیه خلیج فارس و عربهای  وهابی جکر انسانخوار)با توجه به اینکه ۲/۳ خاک کشور کویر است و خودمان نیاز مبرم  به خاک مرغوب و کود طبیعی(کمپوست) داریم.بدتر اینکه از خارج هم کود وارد کرده اید  و با استفاده از این مواد شیمیایی،آبهای سطحی و زیر زمینی را آلوده نموده و باعث  کشته شدن ابزیان و کرمهای خاکی مفید برای کشاورزی و انسان شده اید،علف،  گل و گیاه را خشکانده اید و نسل حشرات مفید چون زنبور را از بین برده و باعث بروز   بیماریهای پوستی و غیره در انسانها گشته و محل زندگی حیوانان و پرندگان را هم تخریب نموده اید. ۴ - درامد حاصل از تجارت و دلالی و گرانفروشی را هم در بانکهای خارجی انباشته و  بخشی را هم جهت استثمار مردم ایران در کارخانه ها و شرکتهای غیر ظروری و یا  در ایجاد بانک های خصوصی جهت گرفتن نزول اسلامی بکار گرفته اید.شرمتان باد  ۵- علت موفقیت جنبش سبز در اروپا را درست مطالعه نفرموده اید و با فعالت های  مدافعان احزاب سبز به رهبری نیروهای چپ مارکسیست و سوسیالیت را نمی شناسید. توضیح کوتاه:مدافعان سبز در اروپا از یک آزادی نصبی خوب برخوردار بوده و سابقه  طولانی تشکیلاتی،حزبی دارند و زمانی که وارد گود اعتراض میشوند،پلیس وحشت  می کند.در صورتی که شما و دوستانتان شهامت برپایی یک تجمع و یا راهپیمایی  مسالمت آمیز و نیز استقامت در برابر هجوم  بسیج ، سپاه و نیروی انتظامی را  ندارید. ۶ - شما و جوگیر شدگان متوهم با تقلید کور کورانه از فعالیت های احزاب سبز اروپا  فقط به خود نمایی خود و مجبور کردن دولت وقت به سنبل کاری در امور محیط زیست  می شوید.  پاینده ایران و برقرار باد مردمسالاری واقعی