ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران در برابر کنفرانس ژنو طرح خود درباره سوريه را مطرح کرد

وزارت امور خارجه ايران امروز،

وزارت امور خارجه ايران امروز، چهارشنبه دوم بهمن‌ماه همزمان با آغاز به کار کنفرانس ژنو ۲ درباره سوريه، بيانيه‌ای منتشر کرد و در آن ضمن اعلام مواضع ايران در قبال اين کنفرانس طرح ايران برای حل بحران سوريه را ارائه کرد.

به گزارش منابع خبری ايران، وزارت خارجه ايران در بيانيه خود اولويت هرگونه تحرک منطقه‌ای و بين‌المللی درباره سوريه را "مقابله با تروريسم" دانسته و گفته است: "درستی و ضرورت برگزاری نشست ژنو نيز با چاره‌انديشی جدی برای توقف تروريسم در سوريه، اثبات می‌شود."

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران تنها راه حل بحران سوريه را "راهکار سیـاسی از طريق گفت‌وگو ميان همه طيف‌های جامعه سوريه" می‌داند.

در اين بيانيه آمده است: "برای خروج از وضعيت کنونی ضروری است کميته آشتی ملی با حضور همه گروه‌های معارض، نمايندگان دولت سوريه و نمايندگان آحاد مردم سوريه که در داخل دارای پايگاه اجتماعی هستند ، شکل بگيرد."

اين بيانيه چنين طرحی را "واقع‌بينانه" ناميده و با حمله به "تروريست‌های تکفيری"، هيچ اشاره‌ای نه به کشتارهای حکومت بشار اسد و نه به تشکيل دولت انتقالی سوريه کرده است.

بيانيه وزارت امور خارجه ايران سخنان مقام‌های ايرانی در مورد پس گرفتن دعوت از ايران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ را تکرار کرده و گفته است تغيير نظر بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل در اين‌باره با "اعمال فشار و اصرار برخی طرف‌ها" بوده است.

در همين حال، حسين اميرعبداللهيان، معاون عربی و آفريقای وزير امور خارجه امروز گفت کنفرانس ژنو ۲ "يک نمايش سياسی" است و تصور نمی‌کند به نتيجه‌ای برسد.

معاون وزير امور خارجه ايران با بيان اين‌که "نشست‌های سوری - سوری است که تعيين‌کننده وضعيت آينده سوريه است"، گفت: "مهم نقش سازنده و تأثيرگذار جمهوری اسلامی ايران در تحولات سوريه است."

کنفرانس صلح سوريه موسوم به کنفرانس ژنو ۲ صبح امروز با شرکت نمايندگان ۴۰ کشور در مونترو سوئيس گشايش يافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.