ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت شش کارگر پلی‌اکريل اصفهان و تجمع کارگران

پليس امنيت شهرستان مبارکه اصفهان شش کارگر کارخانه پلی‌اکريل اصفهان را بازداشت کرد. اين اقدام تجمع ۶۰۰ کارگر اين کارخانه را در پی داشت.

بعد از ظهر امروز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه، شش تن از کارگران کارخانه پلی‌اکريل اصفهان بازداشت شدند و در پی آن کارگران اين کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) کارگران بازداشت‌شده که نام آن‌ها مسعود فتاحی، سيروس پيام منی، احمد صابری، عباس حقيقی، جواد لطفی و "صفايی" عنوان شده، روز گذشته توسط پليس امنيت شهرستان مبارکه اصفهان احضار شده بودند و امروز پس از مراجعه به اين نهاد نظارتی، به دادستانی منتقل شده و قرار است امشب را در بازداشت به‌سر ببرند تا رسيدگی به پرونده‌شان از فردا آغاز شود.

از علت بازداشت اين افراد هنوز اطلاعی در دست نيست اما گمان می‌رود بازداشت آن‌ها با تحصن کارگران پلی‌اکريل اصفهان در اعتراض به تعطيلی بخش "اکريليک ۲" و واگذاری آن به شرکت “الیاف زاینده رود” در تاريخ ۳۰ دی‌ماه مربوط باشد.

سه تن از اين کارگران به نام‌های جواد لطفی، عباس حقيقی و احمد صابری پيش از اين در روز۳۰ آبان‌ماه نيز بازداشت شده بودند که پس از گذشت يک هفته آزاد شدند. بازداشت آن‌ها با شروع دور دوم اعتراضات کارگران پلی‌اکريل اصفهان همزمان شده بود.

جواد لطفی امروز در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران از وی خواسته بود تا صدای اعتراض کارگران پلی‌اکريل را بشنود. او تأکيد کرده بود که کارگران پس از گذشت حدود سه ماه از اعتراضات صنفی، هنور تهديد می‌شوند.

شمار کارگرانی که در اعتراض به بازداشت همکاران خود امروز دست به تجمع در محوطه کارخانه زدند حدود ۶۰۰ نفر گزارش شده است.

يکی از نمايندگان کارگران که نام وی منتشر نشده، گفته است اين تجمع همچنين در اعتراض به ادامه اجرای سياست کوچک‌سازی کارخانه پلی‌اکريل نيز بوده است.

کوچک‌سازی کارخانه از اصلی‌ترين مسائل مورد اعتراض کارگران پلی‌اکريل است.

 کارخانه پلی‌اکریل اصفهان شامل شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر (هلدینگ) است و کارفرمای آن قصد دارد شرکت‌های زیر مجموعه را جدا کند.

بر اساس سیاست کوچک‌سازی این کارخانه، مجموعه شرکت‌های پلی‌اکریل در حال واگذاری است.

به همین دلیل یک هزار و ۵۰۰ کارگر این کارخانه امنیت شغلی‌شان را در معرض خطر می‌بینند و از مدتی پیش دست به اعتراض‌های مسالمت‌آمیز زدند.

مسئولان دولتی چندی پيش وعده داده بودند که سياست کوچک‌سازی کارخانه پلی‌اکريل متوقف می‌شود اما به اين وعده عمل نکرده‌اند.

استعفای برخی اعضای هیئت مدیره کنونی کارخانه پلی‌اکریل اصفهان و همچنین حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های کارگران معترض قرار دارد.

تشکیل شورای اسلامی کار و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعالیت در این تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نیز از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی‌اکریل اصفهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.