ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير خارجه ايتاليا در ايران اصرار داشت بی‌حجاب باشد

سايت جهان در گزارشی از

سايت جهان در گزارشی از سفر اخير اما بنينو، وزير امور خارجه ايتاليا به ايران نوشته است وی به‌هنگام رسيدن به تهران اصرار داشت بی‌حجاب باشد اما مسئولان حکومتی اين اجازه را به او ندادند.

حجاب اما بنينو، وزير امور خارجه ايتاليا در ايران مسئله‌ساز شد.

جهان نوشته است "طبق پروتکلی که از پيش ميان ايران و ساير کشورهای جهان به توافق رسيده است، تمامی بانوان ديپلمات ساير کشور‌ها موظفند با حجاب روسری و پوشيدگی متعارف در ايران وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپيمای حامل وزير امور خارجه ايتاليا، وقتی مدير تشريفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگين برای استقبال از وی وارد هواپيما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گويد که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ايران شود."

اين گزارش می‌افزايد، وقتی به وزير امور خارجه ايتاليا گفته می‌شود که طبق پروتکل بايد عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ايرانی در ضيافت‌های ما به دليل سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نيستم تن به اين محدوديت بدهم.

اصرار اما بنينو سبب می‌شود که مديرکل تشريفات با محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران تلفنی تماس می‌گيرد و از ظريف می‌خواهد با وزير امور خارجه ايتاليا صحبت کند. ظريف حاضر به مکالمه تلفنی نمی‌شود اما به مسئولان می‌گويد: "بگوييد اگر نخواهيد حجاب داشته باشيد، نمی‌توانيم در تهران از شما پذيرايی کنيم و همه قرارهای شما لغو می‌شود."

در پايان اين گزارش آمده است که اما بنينو "با ناراحتی در داخل هواپيما ابتدا با ايتاليا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانيت و پس از کشيدن چند سيگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپيما پايين می‌آيد."

سفر وزير امور خارجه ايتاليا به تهران به دعوت محمدجواد ظريف در روز ۳۰ آذرماه سال جاری انجام شد. در طول ۱۰ سال گذشته، اين نخستين بار بود که وزير خارجه ايتاليا به ايران سفر می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یه ایرانی

    جناب شهروند، حالا مثلا فرض کن صدای ادون از مناره‌های شهرهای اروپایی هم شنیده شه! خب بعدش چی؟ یعنی واقعا فکر میکنی اسلام چیزی بهتر از اونیه که ایران داره اجرا میشه؟ یعنی الان وضع ایران واقعا بهتر از بقیه جاهای دنیاس؟! مشکل ما اینه که هر کی میخواد اون یکی رو به راه راست هدایت کنه و جالبیش اینه که هیچ راه راستی هم وجود نداره و ادیان ساخته دست بشره دوپاس که یه درصدیشم حدود 40 تا 80 هزار سال پیش با نئاندرتالها (اونم یه جور موجود دوپای دیگه) وصلت کردن. هر کی کشکشو بسابه وضع بهتر از این میشه، ول کنین این اشرف مخلوقات و ریختن خون بقیه رو.

  • jaramshah

    http://www.youtube.com/watch?v=ApURzv8fCFY - http://www.youtube.com/watch?v=d2xqNwG6nqM

  • حقیقتا

    درود بر ایرانی در هر جای جای جهان که باشد به امید روزی که عوض رنگ عوض کردن ما به هر شکلی که دیگران می گویند صدای اذان از مناره های شهر های اروپایی شنیده شود .

  • shahrvand

    مجاهدان صدر اسلام حتا به زنها و دخترکان اهل کتاب و یکتاپرست نیز تجاوز میکردند، آنها را اسیر میکردند و می فروختند و .... . حکم اسلام این بود که به مرد مسلمان ، تنها زن شوهردار مسلمان حرام است . دست زدن به زن نامسلمان یا دیدن رو و موی او که چه عرض کنم ، حتا خیلی پیشتر از اینها رفتن هم « باکی نبود ». اکنون آقایان میگویند دیدن موی سر پیرزن نامسلمان و دست زدن به زن حتا ( به نظر آقایان ) «کافر » خلاف اسلام است! این حکم را از کجای اسلام آوردند روشن نیست. البته هرکار خلاف شرع یا ترک هر واجب شرعی که «مصلحت نظام» و بنفع سران حکومت باشد حلال بلکه واجب است زیرا «حفظ حکومت اوجب واجبات است» حتا واجب تر از حفظ اسلام !

  • اخبار ایران : » وزیر خارجه ایتالیا در ایران اصرار داشت بی‌حجاب باشد

    […] رادیوزمانه: سایت جهان در گزارشی از سفر اخیر اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران نوشته است وی به‌هنگام رسیدن به تهران اصرار داشت بی‌حجاب باشد اما مسئولان حکومتی این اجازه را به او ندادند. حجاب اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا در ایران مسئله‌ساز شد. […]

  • شهروند عادی

    طبق افکار رایج در شیعیان فقط دیگران هستند که باید به سنتها و عقاید آنها احترام بگذارند چون لابد شیعیان برحقند و قوم برگزیده خدا و لزومی نمی بینند که برای خواست دیگران ارزشی قایل شوند.

  • IRANI

    یعنی فقط ببین این اروپایی ها چه قرارداد های چرب و چیلی میخوان ببندن با ایران که زنیکه وقتی با ایتالیا تماس گرفته نخست وزیرشون بهش گفته: ابجی جون مادرت اون روسری رو بنداز برو روابط رو مستحکم کن. برگردی خودم کلی بهت پاداش میدم. این *** هم زورکی روسری رو انداخته. این *** رو اگه *** تو خیابون راه ببرن کسی بهش *** نمیکنه انقدر ***. ولی راستی چرا وقتی ما میریم اونجا مشروب نمیخوریم ولی وقتی اونا میان باید روسری بندازن? خوب اگه اصل بر رعایت مقررات و عرف داخلی کشور میزبانه پس خاتمی هم که رفت پاریس باید شراب رو میرفت بالا.

  • hadi

    https://www.facebook.com/pages/Emma-Bonino/9005388225 تشکر کنیم