ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیسبوک به عنوان یک بیماری همه‌گیر

دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۷ فقط ۲۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از فیسبوک استفاده کنند.

دانشمندان آمریکایی رشد انفجاری شبکه اجتماعی "فیسبوک" را بررسی کردند. آنها در این پژوهش از روش‌های بررسی چگونگی شیوع بیماری‌های همه‌گیر (اپیدمی) استفاده کرده‌اند.

تا سال ۲۰۱۷ فقط ۲۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از فیسبوک استفاده می کنند؟

دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۷ فقط ۲۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از فیسبوک استفاده کنند.

بیماری‌های میکربی در ارتباط تنگاتنگ انسان‌ها با هم، در خیابان‌ها، اماکن عمومی، دفترهای کار و در روابط دوستانه و روابط زناشویی انتقال پیدا می‌کنند و همه‌گیر می‌شوند و به شکل یک اپیدمی گسترش پیدا می‌کنند. با قرنطینه کردن بیماران، درمان آنان یا مرگ آنان، اپیدمی هم از بین می‌رود. برای بررسی روند شیوع بیماری‌های همه‌گیر و از بین رفتن آنان از لگاریتم اس آی آر استفاده می‌شود. با این روش می‌توان نسبت اشخاص بیمار و اشخاص ایمن را محاسبه کرد.

جان کانارلا و جاشوا اسپکلر، دو دانشمند آمریکایی در دانشگاه پرینستون با به‌کارگیری لگاریتم اس آی آر رشد فیسبوک را محاسبه کرده‌اند. بر اساس این پژوهش منحنی رشد فیسبوک دقیقاً مانند منحنی شیوع یک اپیدمی عمل می‌کند: رشد آهسته، سپس رشد انفجاری و آنگاه فرود منحنی و سبر کردن آن به سمت صفر. طبق این منحنی در سال ۲۰۱۷ فقط ۲۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از فیسبوک استفاده خواهند کرد.

پژوهش پرینستون درباره ظهور و افول فیسبوک

فیسبوک پژوهش پرینستون را با پژوهش‌های هاروارد و دانشگاه یل مقایسه کرده و به طنز پیش‌بینی کرده که دانشگاه پرینستون اگر همچنان به این پژوهش‌های نادقیق‌ ادامه دهد و دانشمندان ناکارآمد را به کار گیرد، به زودی از بین خواهد رفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.