ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناصر میناچی، وزیر ارشاد دولت بازرگان درگذشت

ناصر میناچی، از بنیانگذاران حسینیه ارشاد و وزیر ارشاد ملی دولت موقت مهندس مهدی بازرگان، در ۸۲ سالگی در تهران درگذشت.

ناصر میناچی، از بنیانگذاران حسینیه ارشاد و وزیر ارشاد ملی دولت موقت مهندس مهدی بازرگان، در ۸۲ سالگی در تهران درگذشت.

ناصر میناچی، از بنیانگذاران حسینیه ارشاد و وزیر ارشاد ملی دولت موقت مهندس مهدی بازرگان

حبیب الله پیمان،در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا خبر درگذشت ناصر میناچی را تأیید کرده و گفته است: "وی از مدت‌ها قبل دچار عارضه قلبی شده بود و در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود."

ناصر میناچی که در سال ۱۳۱۰ در تهران به دنیا آمده بود، در رشته حقوق تحصیل کرده بود. او از یاران و همراهان علی شریعتی و از مؤسسان حسینیه ارشاد بود.

ناصر میناچی از افرادی بود که در تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی نقش داشتند. مجلس خبرگان قانون اساسی آن پیش‌نویس را اما کنار گذاشت و قانون اساسی دیگری به تصویب رسید.

میناچی در دولت موقت مهدی بازرگان وزیر «تبلیغات و جهانگردی» بود. در آن زمان به دلیل تعلق خاطر ناصر میناچی به "حسینیه ارشاد" نام این وزارتخانه به وزارت "ارشاد ملی" تغییر یافت.

قرار است پیکر وی بنا بر وصیتش در حیاط حسینیه ارشاد دفن شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حجازی

    خاطرات خوشی از خود بجا نگذاشتند این ملی-مذهبی ها که یک خدا بیامرزی هم در بدرقه شان بگوییم. آیا واقعاً در سر سودای رفاه و سربلندی ایرانیان را داشتند؟ به هر حال خوبی گمگوری اسلامی در این است که نمی گذارد کسی گورش را هم انتخاب کند. این آقا هم علیرغم تمام خدماتی که به جاگیری و پاگیری سیستم کرد آخر مجهول المدفن شد . شریعتی هم در گوشه ای از دمشق مدفون شده و مطمئن نیستم الان گورش پیدا باشد. مگر شیطان به این فرقه رحم کند، خدا که به آنها پشت کرده.