ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت با آموزش زبان مادری در مدارس ايران

شماری از اعضای فرهنگستان زبان

شماری از اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی با آموزش زبان مادری به وسيله آموزش و پرورش در استان‌ها مخالفت کردند.

"زبان مادری ما کجاست؟"

به گزارش خبرگزاری مهر، غلام‌علی حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: "زبان معيار فارسی است البته زبان‌های ديگری هم هستند که جايگاهشان معلوم است اما آن‌چه بايد آموزش ديده شود، زبان فارسی است."

فتح‌الله مجتبايی، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نيز گفت: "بهترين وسيله برای عقب نگه‌داشتن يک ملت بی‌توجهی به زبان آن است اگر بخواهيم زبان‌های مادری را به‌عنوان زبان علمی و آموزشی به کار ببنديم به‌طور حتم به گذشته برگشت خواهيم داشت و اين موضوع خطرناک است و از آن بوی توطئه می‌آيد."

مدتی پيش علی يونسی، دستيار ويژه رئيس‌جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی گفته بود: "آموزش به زبان مادری برای ساير زبان‌ها در دستور کار است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسين

    به نظر من هم آموزش به زبان مادري در استان ها كار ساده اي نيست. براي نمونه من يك دوست ترك قشقايي دارم كه به زبان قشقايي تسلط كامل داره،ولي ميگه نمي تونم با ترك هاي تبريز صحبت كنم. چنين صحبت هايي درباره ي زبان كردي و تفاوت هاي زياد كردي كرمانشاهي و كردي سنندجي نيز شنيده ام. علاوه بر آن زماني كه در مدارس به زبان مادري تدريس شود،با كمبود يا زياده بودن آموزگار در يك ناحيه مواجه مي شويم. زيرا آموزگاران هر ناحيه بايد تنها از خود آن ناحيه انتخاب شوند.