ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"بيشترين رشد سرطان در جهان مربوط به ايران است"

محمداسماعيل اکبری، رئيس مرکز تحقيقات

محمداسماعيل اکبری، رئيس مرکز تحقيقات سرطان در ايران از مرگ ۴۱ هزار ايرانی در سال گذشته به دليل اين بيماری خبر داد و گفت بيشترين رشد سرطان در جهان مربوط به ايران است.

نقش آلودگی هوا در بروز سرطان‌ها اثبات شده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمداسماعيل اکبری امروز، چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه در نشست خبری هفته پيشگيری از سرطان، همچنين گفت: "سالانه ۸۵ هزار مورد جديد سرطان در کشور بروز می‌کند."

به‌گفته وی ميزان بروز سرطان در زنان ۴۴ درصد و در مردان ۵۵ درصد است.

بنا بر آمار رئيس مرکز تحقيقات سرطان، ۱۸ درصد سرطان‌ها در ايران مربوط به سرطان‌های کودکان است و حدود ۵۰ درصد سرطان‌های کودکان به مرگ می‌انجامد. اين در حالی است که اين آمار در دنيا حدود ۳۰ درصد است.

وی بيشترين ابتلای زنان به سرطان را در استان يزد و بيشترين ابتلای مردان به سرطان را در استان مرکزی عنوان کرد و گفت سرطان سينه شايع‌ترين سرطان در زنان و پروستات شايع‌ترين سرطان در مردان است.

رئيس مرکز تحقيقات سرطان افزود: "می‌توان گفت که بيشترين رشد سرطان در جهان مربوط به ايران است."

محمداسماعيل اکبری نقش آلودگی هوا در بروز سرطان‌ها را اثبات شده خواند و گفت: "سازمان جهانی بهداشت ۱۵ سال روی اين مبحث کار کرد و در نهايت در اکتبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که آلودگی هوا سرطان‌زاست."

وی وعده داد که به‌زودی مرکز تحقيقات سرطان به مردم نشان خواهد داد که چه اتفاقی در اين زمينه در ايران افتاده و چه ميزان خطرناک است.

رئيس مرکز تحقيقات سرطان سوخت غيراستاندارد خودروها و نيروگاه‌ها را عامل اصلی آلودگی هوا خواند و گفت به همين دليل است که آلودگی هوا به يک‌باره در ايران فراگير شد.

اکبری همچنين تأثير پارازيت‌ها و امواج ماهواره‌ای بر بروز سرطان را اثبات نشده دانست اما گفت زندگی در اطراف دکل‌های برق فشار قوی می‌تواند از نظر ايجاد سرطان‌ها مشکل‌ساز باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک کرد

    در طی 7 سال سرطان جان دو نفر از خانواده من را گرف ت از سرطان متنفرم.

  • مهدی

    جای تاسف داره که سرطان با این سرعت رشد داره ولی مشکل مضاعف گرانی دارو و هزینه های این بیماران هست.