ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگيری از مراسم دو اعدامی اهواز و بازداشت دست‌کم سه نفر

پس از اعدام هاشم شعبانی

پس از اعدام هاشم شعبانی و هادی راشدی، دو زندانی سياسی عرب در اهواز، مسئولان وزارت اطلاعات نه اجساد آن‌ها را به خانوده‌هايشان تحويل داده‌اند و نه اجازه داده‌اند مراسمی برای اين دو برگزار شود. مأموران به تجمع اعتراضی جوانان حمله کرده و دست‌کم سه نفر را بازداشت کرده‌اند.

هاشم شعبانی و هادی راشدی در روز يکشنبه ششم بهمن‌ماه جاری اعدام شدند

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مسئولان امور از تحويل اجساد هادی راشدی و هاشم شعبانی خودداری کرده و خانواده اين دو زندانی اعدام‌شده را تهديد کردند که اگر مراسمی در مسجد برگزار کنند تحت پيگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

هاشم شعبانی و هادی راشدی در روز يکشنبه ششم بهمن‌ماه جاری اعدام شدند اما اداره اطلاعات اهواز خبر اعدام آن‌ها را سه روز بعد به خانواده‌‌هایشان اطلاع داد.

نهادهای امنيتی همچنين به خانواده‌ها گفته‌اند فقط می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت در منزل مراسم خود را برگزار کنند و مردم حق اجتماع در خانه آن‌ها را ندارند.

بنا به اين گزارش، ماموران وزارت اطلاعات به خانواده اعدام‌شدگان گفته‌اند بايد به هرکس که به منزلشان مراجعه کرد اعلام کنند که فرزندانشان مجرم بودند و نظام جمهوری اسلامی آن‌ها را اعدام کرد.

روز چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه که خبر اعدام اين دو فعال فرهنگی عرب پخش شد شماری از جوانان منطقه ضمن در دست داشتن عکس اعدام‌شدگان در محل تجمع کردند که با دخالت نيروهای امنيتی و بازداشت دست‌کم سه تن از آن‌ها همراه بود.

هاشم شعبانی‌نژاد و هادی راشدی همراه با محمدعلی عموری‌نژاد، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه عضو موسسه فرهنگی "الحوار" بودند. دادگاه انقلاب به اتهاماتی مانند "محاربه" و "اقدام علیه امنیت ملی" آن‌ها را به اعدام محکوم کرد. احکام اعدام آن‌ها توسط شعبه ۳۲ ديوان عالی کشور تأييد شد و اين دو چندی پيش توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند تا حکم اعدام آن‌ها اجرا شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امضا محفوظ

    جمهوری اسلامی با چنین اعمالی (کشتن انسان هایی که روشن نیست دستشان به خون کسی آلوده باشد) و فقط به صرف اعلام عثیده یا موضعگیری سیاسی نابود می کند و می کشد، باعث خواهد شد هزینه ی کشورداری اش بالا رود. هر چه این هزینه بالاتر رود مشروعیت نظام بیشتر مخدوش خواهد شد. این هشدار را بهتر است جمهوری اسلامی جدی بگیرد و دست از اعدام افراد و مخالفان خود بردارد یا آن که پرونده های جنایی آنا را منتشر کند. هر آدمی حق دارد عقیده داشته باشد و حق دارد ابراز عقیده کند. تا زمانی که وی قانونی را نشکسته است و به حقوق کسی تجاوز نکرده است وی مستوجب پیگرد و بازداشت نیست. تا زمانی که جرم این افراد روشن نشود و اعلام نشود، مرگ این افراد در نزد مردم ناحق خواهد بود. و دولت مسئول این خون های به ناحق ریخته خواهد ماند. ما می خواهیم بدانیم این حکومت به چه حقی شهروندانش را اعدام می کند. مردم باید از دولت بازخواست کنند. کشتارهایی که دولت ایران در دهه نخست حاکمیتش کرد در زیر پرده ی جنگ و اخبار جنگ مخدوش شدند. این بار آن اتفاق نخواهد افتاد و رژیم چنان امکانی دیگر ندارد. آیه الله خمینی جنگ را یک موهبت الاهی می نامید. آن موهبت الاهی دیگر وجود ندارد. پرده ی جنایات رژیم کاملا دریده است. این حکومت بهتر است از این شیوه ی قرون وسطایی و وحشیانه دست بشوید. کافی استت افرادی که بر علیه امنیت و استقلال کشور عمل می کنند را معرفی و رسوا کند. لازم به اعدام و کشتن نیست. داغ و درفش را بردارید و به جایش چرخش آزاد اطلاعات بگذارید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

  • مسلمان دروغگو

    رود بر مرم عرب زبان ایران. تنها راه رهایی ایران از دست جلادان حکومت اسلامی در ایران همبستگی و همبستگی با با بقیه مردم ایران زمین است. یک فارسی زبان ایرانی

  • ابى

    انا لله وانا اليه راجعون. هیچی تغییر نکرده احمدی نژاد رفت روحانی امد.سیاست شون یکی..ولی متاسفم برای انهایی که رفتند رای دادن