ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران برف مازندران را زمین‌گیر کرد

بارش برف بی‌سابقه وضعیت بسیاری از شهرهای مازندران از جمله تنکابن و رامسر را با بحران مواجه کرده و کمبود آب، نان و همچنین فروریختن سقف خانه‌ها گزارش شده است.

بارش برف بی‌سابقه در حاشیه دریای خزر وضعیت بسیاری از شهرها از جمله تنکابن، رامسر، عباس آباد، چالوس و مناطق اطراف را با بحرانی بی‌سابقه مواجه کرده است.

راه‌های ارتباطی در تنکابن و رامسر قطع شده و مردم بدون آب و نان و مواد غذایی مانده‌اند.

قطع برق و گاز، کمبود آب، نان ومواد غذایی، بسته شدن راه‌ها و همچنین فروریختن سقف برخی از خانه‌ها و مغازه‌ها در این شهرها گزارش شده است. این بحران کم سابقه در پی چند روز بارش برف سنگین که از جمعه گذشته در استان‌های مازندران و همچنین گیلان شروع شد به وقوع پیوسته است.

درخواست کمک فوری از استان‌های دیگر

رور دوشنبه ۱۴ بهمن ماه، استاندار مازندران از تمام استان‌‌های همجوار درخواست کمک کرد. ربیع فلاح خواستار اعزام ماشین‌آلات راهداری برای بازکردن راه‌های این استان و برقرار کردن خط امداد فوری به مردمی شده است که در میان برف‌ها محصور شده‌اند. او با حضور در ستاد بحران شهرستان تنکابن گفت امکانات استان مازندران برای بازکردن راه‌ها و مقابله با این بحران کافی نیست. به گفته استاندار مازندران اکنون ارتفاع برف در مناطق غربی مازندران به بیش از یک و نیم متر رسیده است و قطع برق، آب و مسدود بود راه‌ها بیش از همه وضعیت شهرهای تنکابن، رامسر و عباس آباد را بحرانی کرده است. در مناطق کوهستانی مازندران نیز امداد‌رسانی امکان‌پذیر نبوده است.

کمبودهای هلال احمر در امدادرسانی

برای دسترسی به برخی مناطق قرار است از بالگردهای هلال احمر استفاده شود، اما با توجه به برفی بودن هوا و گستردگی مناطق بحران‌زده مشخص نیست آیا بالگردهای هلال احمر قادر به رساندن آب و مواد غذایی با سرعت لازم باشند.  قطع برق در بی‌سیم امدادگران هلال احمر نیز اختلال به وجودد آورده و اکنون هماهنگی آن‌ها با مراکز و پایگاه‌های هلال احمر به دشواری میسر است.

فروریختن سقف خانه‌ها

در برخی روستاهای اطراف تنکابن مانند پلتکله، آبکله سر، زنگشا محله، گیلجان، علی آباد و رضا محله سقف بسیاری از خانه‌ها به دلیل سنگینی برف فروریخته است. هنوز گزارشی از تلفات انسانی براثر ماندن زیر آوار و یا سرمازدگی منتشر نشده است. از تنکابن نیز گزارش شده که سقف چند مغازه و خانه فروریخته است.

آب ۳ هزار و گوشت ۵۰ هزار تومان

خبرگزاری فارس گزارش داده است صف‌های بسیار طولانی مقابل نانوایی‌ها در چالوس و نوشهر تشکیل شده و قیمت یک بطری آب معدنی به ۳ هزار تومان و گوشت به کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده است. اکنون تنها نانوایی‌هایی که دارای ژنراتور برق هستند و هنوز سوخت ژنراتورهایشان تمام نشده قادرند به پختن نان ادامه دهند.

قطع تلفن و اینترنت نیز گزارش رسانی از وضعیت بحرانی مازندران را با دشواری‌های فراوانی رو به رو کرده است. با این حال در شبکه‌های اجتمایی مانند فیس بوک کاربران عکس‌ها و گزارش‌های خود را از وضعیت این منطقه به روز می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.