ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دو سوم بی‌خانمان‌های تهران جای گرم ندارند»

معاون امور اجتماعی سازمان رفاه

معاون امور اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران می‌گوید که ظرفیت مراکز اسکان موقت شهرداری در زمستان به اندازه یک سوم افراد بی‌خانمان است.

رضا جهانگیری فر در گفتگو با خبرگزاری ایلنا تاکید کرده که زنان سهم کمتری در این میان دارند زیرا "امکان تاسیس گرمخانه برای بانوان بی‌خانمان وجود ندارد."

او افزوده که ظرفیت گرمخانه‌های شهرداری ۲ برابر شده و حدود ۲۰۰۰ نفر به صورت منطقه‌ای پذیرش شده‌اند. جهانگیری اعلام کرده آمار دقیقی از شمار افراد بی‌خانمان وجود ندارد اما حدس زده می‌شود که حداقل دو برابر این تعداد، بی‌خانمان در تهران باشد.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران؛ خدمات ارائه شده در گرمخانه‌ها را اسکان شبانه دانسته و گفته که افراد در روزهای سرد هم می‌توانند در گرمخانه‌ها بمانند.

آن گونه که جهانگیری‌فر اعلام کرده، بی‌خانمان‌ها در گرمخانه، شام گرم، صبحانه و بسته‌های بهداشتی نیز دریافت می‌کنند. همچنین پزشک و پرستار هم برای ارائه‌ خدمات درمانی در گرمخانه‌ها حضور دارند..

جهانگیری فر؛ درمورد اسکان زنان بی‌خانمان گفته که به دلیل محدودیت‌های اجتماعی برای آنها گرمخانه نداریم: «این بانوان به مراکز سامان‌سرا که به صورت شبانه روزی اداره می‌شود، انتقال میابند. این مراکز ظرفیتی حدود ۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.»

او عنوان کرده که شهرداری کودکان بی‌خانمان متکدی را هم جمع‌آوری می‌کند و چون مرکزی ولو موقت هم برای نگاهداری آنها ندارد، مستقیما به سازمان بهزیستی تحویلشان می‌دهد.

هوای تهران در روزهای گذشته برفی بوده و متوسط برودت آن به شش درجه زیر صفر  رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.