ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير دادگستری: بدهی بابک زنجانی معادل بودجه عمرانی يک سال کشور است

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران،

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران، اعلام کرد که مجموعه دارايی‌های بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار زندانی کفاف بدهی هايش را نمی‌دهد و بدهی‌های وی معادل بودجه عمرانی يک سال کشور است.

بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار ايرانی عصر روز دوشنبه ۹ دی‌ماه بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزير دادگستری در نخستين نشست خبری خود به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: "اين فرد هشت هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان به دولت بدهکار است."

پورمحمدی افزود: "[زنجانی] پول نقد بايد بدهد، خانه و ماشين درد دولت را دوا نمی‌کند مگر کاسبی و بده بستان داريم ولی وقتی پولی ندارد ناچاريم که بگوييم لنگه‌کفش هم غنيمت است."

به‌گفته پورمحمدی مجموعه دارايی‌های زنجانی کفاف بدهی‌هايش را نمی دهد... شايد بهتر است مردم بدانند که پولی که بابک زنجانی به دولت بدهکار است يعنی اين که هر ايرانی ۱۱۰  هزار تومان از جيبش رفته است و اين مبلغ به اندازه بودجه عمرانی يک سال کشور است."

ابراهیم یونسی، معاون اول قوه قضائیه ایران روز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه از توقیف اموال بابک زنجانی خبر داد.

بابک زنجانی عصر روز دوشنبه ۹ دی‌ماه بازداشت شد.

وی که خود را یک “بسیجی اقتصادی” می‌نامد، پیش از این عضو سپاه پاسداران بوده و به‌گفته خودش روزانه حدود ۸۰ میلیارد تومان درآمد دارد.

او در دسامبر ۲۰۱۲ توسط اتحادیه اروپا به دلیل آن‌چه “کمک به دور زدن تحریم‌ها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران” خوانده شد، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت.

همچنین بابک زنجانی و مؤسسه‌های مرتبط با او در آوریل ۲۰۱۳ توسط آمریکا به پولشویی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متهم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.