ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد تند روحانی از رفتارهای جناحی و منتقدان توافق هسته‌ای

رئيس‌جمهور ايران برای نخستين بار به‌شدت رفتارهای جناحی در حکومت را مورد انتقاد قرار داد و گفت به جای دانشگاهيان "عده‌ای کم‌سواد" توافق ژنو را نقد می‌کنند.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران ضمن انتقاد شديد از رفتارهای جناحی، منتقدان توافق هسته‌ای را "عده‌ای کم‌سواد" خواند و از دانشگاهيان خواست در اين مورد اظهار نظر کنند.

به گزارش منابع خبری ايران، حسن روحانی صبح امروز، سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان و مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، به‌شدت از برخوردهای جناحی انتقاد کرد و با بيان اين‌که "يک عده شدند متولی همه چيز و در مورد همه شک و ترديد دارند"، افزود: "شما چه کاره هستيد که خود را متولی همه چيز می‌دانيد؟"

روحانی بدون اشاره به نام افراد و جناح‌ها، گفت: "چقدر ما آدم بيکار در کشور داريم که دنبال يک نقطه ضعف می‌گردد و آن را می‌گذارد زير ذره‌بين و بزرگش می‌کند... دست برداريد از اين کارها، ول کنيد اين کارها را، آن‌قدر اين جناح و آن جناح نکنيد، آن‌قدر جناح چپ و راست نکنيد قدری هم به فکر مردم و کشورمان و آينده کشورمان باشيد."

رئيس‌جمهور ايران در بخش ديگری از سخنان خود با تأکيد بر اين‌که "دانشگاه خاموش است" گفت: "دوست ندارم گله کنم اما بايد بگويم خودتان بايد نقد کنيد چرا دانشگاه خاموش است، چرا استاد خاموش است؟ از چه می‌ترسيد؟"

حسن روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای اخير ايران و کشورهای قدرتمند جهان گفت: "چرا وقتی يک کار بين‌المللی می‌شود استاد به من نامه خصوصی می‌نويسد چرا حرف نمی‌زنيد؟ ژنو اولين راهگشا برای دانشگاه‌ها و پول دانشجويان بود. فقط يک عده که از يک جا تغذيه می‌شدند چيزی گفتند اما چرا بايد يک عده کم‌سواد صحبت کنند؟ چرا استادان صحبت نمی‌کنند؟"

به‌گفته رئيس‌جمهور ايران کسانی که در مذاکرات هسته‌ای شرکت کردند و تصميم گرفتند، "دانشگاهی" بودند و اکنون دانشگاهيان در اين‌باره سخنی نمی‌گويند.

وی همچنين خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تأکيد کرد که محاسبه‌گری را کنار بگذارند و تأکيد کرد که "دانشگاه بايد دانش‌گاه باشد نه دانش‌کاه".

در پی توافق هسته‌ای ايران با کشورهای گروه ۱+۵، برخی از جناح‌های اصولگرايان و به‌ويژه گروه زيادی از نمايندگان مجلس بارها با اين توافقنامه مخالفت کرده‌اند.

در آغاز بهمن‌ماه جاری ۱۵۰ تن از نمایندگان مجلس ايران نامه‌ای درباره توافق هسته‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشتند و از وی خواستند تا جزئیات توافق ژنو برای آن‌ها محرمانه نباشد و در جریان این توافق قرار بگیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    موقع انقلابی گری و کرکری خواندن رهبر، احمدی نژاد و الباقی اوباش و اراذل صاحب منصب دهان همه را ببندند و حق مسلم را در پاچه ی خلق کنند و حالا که وقت تسلیم و فرمانبرداری از نظر جهانی شده دانشگاهیان توسری خورده و تحقیرشده بیایند مردم را قانع کنند! اگر دانشگاهیان عاقل باشند ( چه اگر بزرگی !) برای حرف زدن اصل همه یا هیچ را مطرح کنند. مگر *** فقط راجع به توافق هسته ای تریبون ها را در دست دارند؟

  • فرهاد - فریاد

    به نظر می آید آقای روحانی هم فراموش کار شده اند و خود را به نادانی زده اند زمانی که شما توافق نامه ی هسته ای را با 5+1 امضاء کردید مهر محرمانه هم بدان زده اید حتی بخشی از نمایندگان محلس هم اطلاع دقیقی از توافق پشت پرده ی شما ندارد مردم و دانشگاهیان مردمی نامحرم شما و بیت رهبری بوده و هستند از اینرو انتظار حمایت را هم نداشته باشید . ضمنا وقتی وزیر کشور شما یکی از عناصری ست که اقدام به ترور مخالفین و نویسندگان است وقتی وزیر دادگستری شما تیر خلاص و حکم اعدام بهترین جوانان این مملکت را صادر می کرده است و یک کابینه ی اصول گرا به مردم قالب شده و به مردم تو دهنی زدید و تف به آرای مردم انداخته اید انتظار دارید باز هم کسی از شما حمایت کند ؟ ضمنا ما نباید غارت گران ملت را مجازات کنیم بلکه این شما هستید که باید پی گیری خواستهای مردم باشید . وقتی شما همه چیز را ناشی از حمایت خامنه ای میدانید و نامه برای ایشان می نویسید و مردم هیچ نیستند چگونه انتظار دارید کسی از شما حمایت کند . شما حتی سبد کالائی برای مردم با اجناس غیر استاندارد و فاسد می دهید آنهم برای بخشی از جامعه در حالی که بیت خامنه ای برای همان یک مشت بی سواد سبد کالائی ماهیانه ی استاندارد داده و ماهیانه 18 میلیارد تومان برای آنها هزینه می کند شما در این مدت تنها کاری که کرده اید توافق نامه ای را امضاء کرده اید تا خامنه ای و سپاه پاسداران و بطور کلی اصول گرایان را نجات دهید شما اگر طرف مردم بودید اولین کارتان باید انحلال مجلس می بود ولی شما نمی توانید زیرا خودتان هم خوب می دانید که سپر بلای دیگران شده اید .

  • علی

    دلیلش اینه که کسانی که کلید زندان ها در جیبشان است، دانشگاهی ها رو دستگیر می کنند ولی بی سواد ها رو دستگیر نمی کنند.