ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار معاون وزير بهداشت ايران درباره "وجود مواد سمی و سرطان‌زا در لوازم آرايشی تقلبی"

رسول ديناروند، رئيس سازمان غذا

رسول ديناروند، رئيس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران گفت: "بازار لوازم آرايشی در کشور ما يک بازار بزرگ يک ميليارد دلاری است که حجم قابل توجه آن لوازم تقلبی و آلوده به مواد سمی، سرطان‌زا و تاريخ گذشته است."

به گزارش فارس، رسول ديناروند افزود: "بخش مهمی از لوازم آرايشی موجود در کشور قاچاق و تقلبی است."

وی گفت: "مهم‌ترين اقدام وزارت بهداشت برای جلوگيری از عرضه اين اقلام مضر در کشور، درج برچسب اصالت روی لوازم آرايشی و بهداشتی مجاز است که مردم امکان شناسايی اقلام تقلبی را از اقلام مجاز داشته باشند."

چندی پيش اصغر مهاجری، آسيب‌شناس اجتماعی گفته بود سن استفاده از لوازم آرايشی به دختران نوجوان و به مرز ۱۲ سالگی رسيده است.

به گفته وی “وقتی سن تمايل افراد جامعه در استفاده از لوازم آرايش کاهش می‌يابد به معنای اين است که آينده‌سازان جامعه اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و به دنبال زيباشدن به کمک وسايل و ابرازی‌هايی هستند تا خلاءهای خود را پر کنند.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر ابراهیمیان

    به دلایل گوناگون از جمله ضرورت های شغلی با چندتا از داروسازان امریکا از دور و نزدیک آشنا بوده ام. همه انها میگفتند که برای ساحتن روژ لب از ماهیچه های موش استفاده میشود. من که باور نکردم تا اینکه از جند نفر دیگر هم شنیدم که کمی بیشتر باورم شد. ظاهرا زنگ فرمزی ماهیجه های موش و پروتئین های ماهیجه ای برای حالت چسبنده ایجاد کردن ماتیک مورد استعمال دارد. آنها به من اطلاع دادند که ابتدا موش ها را پوست میکنند و بعد هم ماهیچه ها را جدا میکنند و توی چرخ گوشتی انه را خرد و نرم میکنند. متاسفانه وقتی به برخی خانم ها این موضوع را یادآور میشوم ولو اینکه خیلی هم محتاطانه باشد باور نمیکنند. یک مساله دیگر که بر اثر لوازم ارایشی ایجاد میشود حالت آلرژی های پوستی است که موجب بروز دانه ها و لک های قرمز تا سیاهرنگ روی پوست صورت میشود. خانم ها برای پوشاندن این لکه های صورت مواد آرایشی را افزایش می دهند غافل از اینکه همین مواد آرایشی موجب بیماری های پوستی میشوند. فقط اگر چند هفته از استعمال این مواد خودداری کنند لکه ها از بین میروند. برخی تولید کنندگان برای کم کردن اثرات الرژی زای مواد آرایشی به آنها کورتیزون اظافه میکنند که متاسفانه پوست را پیر و چروکیده میکند. برخی از این مواد آرایشی موجب بیماریهای لاعلاج دستگاه ایمنی مثل لوپوس میشوند که دستگاه ایمنی بدن با هسته سلولهای خود به مبارزه بر میخیزند و انهار می کشند به خیال انکه ان سلول ها یخودی غریبه هستند. شرکت های دارویی با قدرت از چاپ و بروز این اطلاعات در مجلات علمی جلوگیری می کنند و مجله ای را که اینگونه مقاله ها چاپ کند بایکوت میکنند تا ورشکست شود. بهترین مواد آرایشی روغن های طبیعی مثل روغن زیتون هستند که هم طبیعی هستند و هم پوست را شاداب میکنند و هم الرژی زا نیستند. ارزانتر هم هستند. شنیده ام که سوفیا لورن و الیزابت تیلر از روغن زیتون برای شاداب نگهداشتن پوست خود استفاده میکردند. امیدوارم خانم ها باور کنند و از هدر دادن پول و سلامت خود بپرهیزند.