ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در چهار روز ۱۷ نفر در ايران اعدام شده‌اند

سحرگاه امروز، جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه

سحرگاه امروز، جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه با اعدام دو متهم به قتل در بندرعباس شمار اعدام‌شدگان چهار روز اخير در ايران دست‌کم به ۱۷ نفر رسيد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدصادق اکبری، رئيس کل دادگستری هرمزگان گفت اعدام‌شدگان امروز ۲۹ و ۳۵ ساله بودند که فرد نخست در فروردين سال ۱۳۸۹ در يک مجلس عروسی در حال مستی در درگيری، شخصی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود و شخص دوم نيز در اسفندماه ۱۳۸۶ در درگيری خانوادگی، همسر عموی خود را کشته بود.

حکم اعدام اين دو نفر به تأييد ديوان عالی کشور رسيده بود.

همچنين هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران خبر داد که دستگاه قضايی در استان سيستان و بلوچستان بامداد روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۵ زندانی امنيتی و متهم به قاچاق موادمخدر را در زندان چابهار اعدام کرده است.

حبيب‌الله سربازی خبرنگار و برنامه‌ساز تلويزيون به هرانا گفت: "خسرو براهويی ساکن روستای لوتک زابل بوده و دو نفر ديگر از اعدام‌شدگان دو برادر از طايفه ريگی بوده‌اند و دو نفر ديگر، که بازهم نسبت برادری با يکديگر داشته‌اند از طايفه مير بوده‌اند."

به‌گفته وی اعدام‌شدگان همگی در محوطه زندان چابهار از طريق چوبه دار اعدام شدند و اتهامات برخی از آن‌ها ارتباط با انفجار تاسوعای چابهار عنوان شده و اتهام ديگر افراد قاچاق مواد مخدر است.

هرانا نوشته است پيش‌ از اين چهار تن از عاملان انفجار تاسوعای چابهار اعدام شده بودند و مستندات محکوميت اين ۱۵ نفر و اتهام‌های دقيق آن‌ها در دست نيست.

احتمال می‌رود اعدام اين افراد اقدامی تلافی‌جويانه در رابطه با تحرکات اخير جيش العدل در سيستان و بلوچستان باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.