ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیش‌العدل مسئولیت ربودن مرزبانان ایرانی را برعهده گرفت

گروه جیش‌العدل با انتشار تصاویری در توییتر، مدعی ربودن پنج مرزبان ایرانی شده است. این پنج نفر از شامگاه جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در منطقه مرزی "جکیگور" استان سیستان و بلوچستان مفقود شده بودند.

گروه جیش‌العدل با انتشار تصاویری در توییتر، مدعی ربودن پنج مرزبان ایرانی شده است. این پنج نفر از جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در منطقه مرزی "جکیگور" استان سیستان و بلوچستان مفقود شده بودند.

»«جیش‌العدل» خواهان آزادی ۲۵۰ نفر در ازای سربازان ربوده شده ایرانی است

یک روز پس از اعلام ناپدید شدن پنج مرزبان ایرانی، خبر از گروگان‌گیری آنها توسط گروه جیش العدل رسید. این گروه تصاویر پنج نفر را در کنار هم  در توییتر منتشر کرده و این افراد را مرزبانان ایرانی معرفی کرده است.

پیشتر گزارش‌هایی منتشرشده بود مبنی بر اینکه این پنج نفر به آنسوی مرزهای پاکستان منتقل شده‌اند.

"باشگاه خبرنگاران" به نقل از "منابع موثق" گزارش داده که پنج مرزبان ربوده شده، یک درجه‌دار و چهار سرباز هستند.

جیش العدل» خواهان آزادی ۲۵۰ تن در ازای رهایی مرزبانان ربوده‌شده است

در تصاویر منتشر شده در توییتر، دست‌های چهار نفر از این افراد دیده نمی‌شود و ظاهرا بسته شده است. پشت سر آنها پرچم سیاهی با عبارت "لا اله الا الله محمد رسول‌الله" و عنوان "جیش العدل ایران" زیر نقشی از یک شمشیر دیده می‌شود.

سلاح‌هایی جلوی این پنج نفر در تصاویر دیده می‌شوند که "جیش‌العدل" مدعی است از مرزبان‌ها گرفته است.

خبرگزاری "مهر" پیش‌تر نوشته بود که دو تیم ویژه به ریاست جانشین فرمانده مرزبانی از تهران همراه با اکیپ‌های مرزبانی سیستان و بلوچستان و قرارگاه  قدس با دو هلی‌کوپتر به منطقه اعزام شده‌اند.

این خبرگزاری افزوده بود که این پنج نفر به خاک پاکستان منتقل شده‌اند و مسئولان مرزبانی استان برای پیگیری موضوع با مقامات مرزبانی پاکستانی  ملاقات کرده‌اند.

باقر حسینی نماینده زابل، زهک و هیرمند در مجلس پیش از ظهر روز شنبه (۱۹ بهمن/ ۸ فوریه) با تایید ربوده شدن پنج نظامی مرزدار ایران گفته بود: «طی صحبتی که با مسئولان استان داشتم، مطلع شدم که این مرزبانان مفقود شده اما تاکنون مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است.»

گروه جیش‌العدل که خود را مدافع منافع مسلمانان سنی منطقه معرفی می‌کند، پیش از این هم مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته بود.

در سال‌های اخیر مرزهای جنوب شرقی ایران در استان سیستان و بلوچستان شاهد چند حادثه حوادثه این‌چنینی بوده که آخرین آن‌ها در آبان‌‌ماه گذشته در منطقه مرزی سراوان رخ داد.

در این حادثه ۱۴ مرزبان ایرانی کشته شدند ۶ تن دیگر زخمی و ۳ نفر دیگر ربوده شدند. گروه "جیش‌العدل" این کشتار را بر عهده گرفت. قوه قضاییه جمهوری اسلامی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۶ زندانی اهل سیستان و بلوچستان را اعدام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین ایزانلو

    سلام من فقط می دونم اینا اگر نظام هم عوض بشه بازم دست به این جنایت هاشون میزنن چون فقط میخوان شیعه رو نابود کنن... آخه یکی نیست جلوی این َآدمای جنایتکارو بگیره که اینطور این جوونارو گروگان نگیرن و خانواده هاشونو دلنگران نکنن.اگر مردن بیان تو میدون جنگ تا اونجا حالیشون کنیم نه اینکه بریزن روسر 5نفر بعدبگن ما قدرت داریم.شما در اصل ترسو ترین آدمای روی زمینید.من سرباز بشم انشاالله سر روی تن هیچکدومتون نمیذارم. آدمای سنتی عقب افتاده و جای افسوس داره که :شورهای ضد تروریسم شدن حامی اینا و هیچ اقدامی نمیکنن.دست مریضا آی آمریکایی ها و غربی ها واقعا دمتون گرم... برای همه متاسفم. خداحالفظ همتون

  • mostafa

    آدم میاد مطلب تا آخر میخونه با هزار ناراحتی از این اتفاق آخرش دوتا نره خر (majid.bahram) میاد نظر میدن انگار که از آدمهای این گروه هستن من اگه جای دولت بودم هیچ باجی به این گروه نمی دادم و به جنگ با اونها میرفتم تا نابودشان کنیم به نظر شما اگه اینها به مقصود خودشون برسن دست از این کاراشون بر میدارن کمی به سوریه و عراق نگاه کنید . مطمئن باشید باز از این اتفاقات پیش خواهد آمد باج دادن =شکست

  • Majid

    انگاری که عملکرد خود رژیم هم چیزی بوده جز جیشیدن به عدل و عدالت در زیر پرچم اسلام و زیر همان پرچم جیش العدل ایران که در عکس نمایان است. تاییدیه ای به ضرب المثل معروف که جیش نکن در عمل تا جیش نبینی! 

  • فرامرز

    گروگان گیری سربازان بیگناه ارزش نظامی ندارد و در تمام جهان از جمله خطوط قرمز به شمار میرود

  • Bahram

    رژیم فاسد و جنایتکار اسلامی با راه انداختن سنی شیعه و کشتار زندانیان سنی مذهب این وضع را بوجود آورده.این حملات شروع کار است،که بسیاری بیگناه جان خود را از دست خواهند داد.